دنیای دیجیتال ظرفیت مناسبی برای اشتغال‌زایی دارد

کدخبر: ۲۵۹۲۹۴
اقتصاد نیوز:معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دنیای دیجیتال را فرصت مناسبی برای اشتغال، کسب‌وکار و ثروت‌آوری دانست.
دنیای دیجیتال ظرفیت مناسبی برای اشتغال‌زایی دارد

به گزارش اقتصاد نیوز،نصرالله جهانگرد، معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دومین جشنواره‌ی ملی صنعت هنر دیجیتال تبریز از ظرفیت دنیای دیجیتال برای اشتغال‌زایی سخن گفت. او در سخنرانی خود عنوان کرد حوزه‌ی چندرسانه‌ای و دنیای دیجیتال با توسعه‌ی دانش‌بینان عجین است و ارزش افزوده‌ی این حوزه، فرصت مناسبی را برای اشتغال، کسب‌وکار و ثروت‌آوری فراهم می‌کند.

دنیای دیجیتال ظرفیت مناسبی برای اشتغال‌زایی دارد
وی تلفیق فناوری اطلاعات و هنر را دلیلی بر افزایش قدرت انتقال مفاهیم به مخاطب دانست و بابت شروع مقطع دکترای رشته‌ی «چندرسانه‌ای» در دانشکده‌ی هنرهای رایانه‌ای ابراز خوشحالی و امیدواری کرد.

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه فعالیت‌های اقتصادی در کشور ما بر محور سه شاخه‌ی صنعت، کشاورزی و خدمات متمرکز است، گفت:

به کارگیری فناوری و هنر دیجیتال در تمامی این حوزه‌ها ضروری است. امروز با یک عکس، انیمیشن یا تیزر می‌توان به‌راحتی کتاب ۵۰۰ صفحه‌ای را به مخاطب منتقل کرد.

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با بیان این‌که ترکیب این فناوری‌ها، موتور محرکه‌ی تمام رشته‌های دنیا از حوزه‌ی دفاعی گرفته تا صنایع سنگین و کشاورزی است؛ اضافه کرد:

مهم‌ترین نهاد توسعه در اروپا، شکل‌دهی به موسسه هایی است که بتوانند چند رشته را به‌هم پیوند بزنند.

وی همچنین در پایان تلفیق فناوری ارتباطات و هنر را راهی مناسب برای انتقال‌ جذاب‌تر و فهیم‌تر مطالب به مخاطب دانست و نمایش فیلم‌های کوتاه برای نشان دادن آزمایشگاه فیزیک و شیمی به دانش‌آموزان را مثالی برای این موضوع عنوان کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید