سفیر سوریه در ایران مطرح کرد؛

تأکید بشار اسد به حضور ایران در بازسازی سوریه

کدخبر: ۲۵۹۴۳۸
اقتصادنیوز؛ عدنان محمود، سفیر سوریه در ایران با اشاره به تأکید رئیس‌جمهور سوریه برای بازسازی این کشور توسط شرکت‌های ایرانی گفت: این موضوع امکان توسعه فعالیت‌های اقتصادی بین دو کشور را فراهم می‌کند.
تأکید بشار اسد به حضور ایران در بازسازی سوریه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ عدنان محمود امروز در همایش مشترک ایران و سوریه که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، گفت: این دیدارهای رودررو فرصت بزرگی برای تاجران ایرانی است تا بتوانند وارد پروژه‌های سرمایه‌گذاری مشترک در جمهوری سوریه شوند به ویژه با توجه به اینکه مرحله بازسازی در سوریه آغاز شده است. 

سفیر سوریه در ایران گفت: با توجه به توصیه بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه مبنی بر اینکه شرکت‌های ایرانی در بخش‌های مختلف دولتی و  خصوصی در بازسازی سوریه شرکت کنند، بنابراین این مسئله فرصت مناسبی را برای حضور ایرانیان در فعالیت‌های اقتصادی در کشور ما فراهم می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه تمام درها برای فعالیت‌های تجاری به سوی شرکت‌های ایرانی باز است، گفت: با توجه به امضای موافقتنامه بلندمدت، گام بزرگی برای گسترش فعالیت‌های اقتصادی برداشته‌ایم و این آغاز حرکت بزرگ‌تری برای توسعه فعالیت‌های تجاری دو کشور است و زمینه فعالیت بخش خصوصی را در سوریه بیشتر فراهم می‌کند. 

سفیر ایران در سوریه: مردم و دولتمردان سوریه به تجار ایرانی خوش‌آمد می‌گویند

در ادامه این نشست، جواد ترک‌آبادی سفیر ایران در سوریه گفت: روابط دو کشور دیرینه و تاریخی است و مردم دو کشور در طول تاریخ ارتباطات تمدنی دیرینه‌ای با هم داشته‌اند. 

وی اظهار داشت:‌ این پیوند اگر امروز در قالب موافقنامه‌ها و قراردادهایی که بین دو کشور منعقد شده تداوم یافته و من اطمینان دارم مردم و دولتمردان سوریه به ایرانیانی که به سمت سوریه می‌روند خوش آمد می‌گویند و در سفارت ما هم به روی آنها باز خواهد بود. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید