گله رئیس دانشگاه آزاد از کوتاهی‌های 30 ساله

کدخبر: ۲۵۹۵۱۲
رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه با شجاعت اعلام می‌کنیم که عذر می خواهیم، گفت: کوتاهی های ۳۰ ساله در واحد علوم و تحقیقات سبب بروز مشکل شد.
گله رئیس دانشگاه آزاد از کوتاهی‌های 30 ساله

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری فارس، محمد مهدی طهرانچی در بخش خبر شبکه یک گفت: در ابتدا لازم می‌دانم به بازماندگان این حادثه و خانواده بزرگ دانشگاه ازاد که در این مصیبت به عزا نشسته‌ است، تسلیت عرض کنم. حادثه ابعاد مختلفی داشت که بخشی از ابعادش این عزیزان دانشجو بودند که به حق ما باید در بین آنها حضور می یافتیم امروز سه ساعت صحبت هایشان را شنیدم.

وی افزود: علاوه بر ۱۰ نفری که از دست دادیم ۲۵ مجروح داشتیم در این پنج روز گذشته همه دانشگاه باید با تمام توان به اینها خدمت می‌کرد که انجام شد، ۹ نفر ترخیص شدند و ۱۶ نفر در بیمارستان هستند. از ملت ایران می‌خواهم که برای ۲ نفر از آنها که حال وخیمی دارند دعا کنند.

رئیس دانشگاه آزاد ادامه داد: این دانشجویان شنیدند که دانشگاه چگونه در یک سال اخیر شفافیت مالی به وجود اورده و دغدغه بچه ها دغدغه اول دانشگاه شده است.

وی خاطرنشان کرد: حادثه به ما فرصت نداد، در ۶ آذر کار مناقصه انجام شده بود و فردای حادثه قرار بود کار جا به جایی ترابری انجام شود. خانواده بزرگ دانشگاه ازاد داغدار این عزیزان هستند، ۵ نفر از این عزیزان شهرستان هستند و ما در میان خانواده ها حضور یافتیم ابراز همدردی کردیم.

رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه باید پاسخگو باشیم و با شجاعت اعلام می‌کنیم که عذر می خواهیم، گفت: باید تلاش خود را مضاعف کنیم و به زودی اقدامات لازم انجام می‌شود. پاسخگویی خاصیت دانشگاه است و پس از حادثه ابعاد دقیق حادثه بررسی شد و با هماهنگی دادستان و قوه قضائیه پیش رفتیم.

وی گفت: کسانی که در نظارت قصور داشتند و افراد متولی و پیمانکاران برای پاسخگویی به مردم و شفاف سازی احضار شدند و به دلیل آنکه مطالبه جمعی بود به سرعت وارد عمل شدیم. مرحله اول برخورد لازم انجام گرفت، سپس کمیته ویژه و کمیته‌های قانونی دیگر وارد عمل شدند تا ابعاد حادثه به صورت کامل بررسی شود‌.

طهرانچی گفت: کوتاهی های ۳۰ ساله در واحد علوم و تحقیقات سبب بروز مشکل شد و البته قرارداد پیمانکاری برای بهبود اوضاع انجام گرفته است همچنین دستورالعمل‌های متعددی تدوین شد تا فضای دانشگاه های آزاد ایمن شوند.

وی در پایان گفت: به تک تک دانشجویان می‌گویم شما امانت های ما هستید و با تمام توان ایستاده ایم تا محیط امن برای درس خواندن داشته باشید ما اجازه نخواهیم داد که قصور گذشته ادامه پیدا کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید