نشریه هیل گزارش داد؛

توئیت عجیب ترامپ درباره دیوار مرزی مکزیک

کدخبر: ۲۵۹۶۳۹
اقتصادنیوز؛ «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه برای دفاع از طرح خود برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک، در قیاسی عجیب به گزارش های حاکی از دیوار امنیتی که به دور خانه «باراک اوباما» رئیس جمهوری سابق این کشور در واشنگتن دی سی ساخته شده است، اشاره کرد.
توئیت عجیب ترامپ درباره دیوار مرزی مکزیک

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ تارنمای نشریه هیل آمریکا نوشت: ترامپ در ادامه تلاش های خود برای وادار کردن کنگره برای تامین مالی پروژه ساخت این دیوار مرزی که به تعطیلی دولت واشنگتن انجامید، در توییتی نوشت که این دیوار آجری که سال گذشته به دور خانه خانواده اوباما کشیده شد، «کاملا برای امنیت و آسایششان ضروری است.» 

 

وی افزود که «آمریکا به چیز مشابهی نیاز دارد؛ کمی بزرگتر.»

ruei2l4tmcEY

به نوشته هیل، تارنمای خبری TMZ دو سال پیش گزارش داد که خانواده اوباما مجوزهای لازم را برای ارتقای امنیت ملک خود در واشنگتن دی سی گرفته اند. ساخت این دیوار آجری در سال 2017 به پایان رسید. 

به گزارش ایرنا، ترامپ از زمان ورود به مبارزات انتخاباتی برای تصدی مقام ریاست جمهوری، خواستار ساخت یک دیوار مرزی در امتداد مرز میان آمریکا و مکزیک شد و وعده داد که مکزیک هزینه ساخت این دیوار را تقبل خواهد کرد اما چنین نشد.

وی اکنون خواستار 5 میلیارد دلار بودجه برای ساخت این دیوار شده اما دمکرات های کنگره آمریکا تنها با 1.3 میلیارد دلار موافقت کرده اند و تامین بودجه کامل را به بازگرداندن قانون داکا مشروط کرده اند.

قانون داکا در زمان باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا برای حمایت از کسانی که در کودکی توسط والدین مهاجرشان به صورت غیرقانونی به ایالات متحده آورده شده اند، تصویب شد اما ترامپ سال گذشته آن را لغو کرد.

سنای آمریکا هفته گذشته بودجه ای کوتاه مدت برای پیشگیری از تعطیلی دولت تصویب کرد اما پیش از تایید آن در مجلس نمایندگان، ترامپ اعلام کرد که حاضر به امضای آن نخواهد بود.

همین امر باعث شد که قانون بودجه کوتاه مدت در ضرب الاجل خود تصویب نشده و بخش هایی از دولت آمریکا از بامداد شنبه (به وقت واشنگتن) تعطیل شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید