وزیر امور اقتصادی و دارایی:صادرات عصای دست دولت در تحریم‌هاست

کدخبر: ۲۵۹۷۲۶
اقتصادنیوز : وزیر امور اقتصادی و دارایی معتقد است در شرایط فعلی کشور و شکل‌گیری از دور جدیدی از تحریم‌ها، صادرات عصای دست دولت برای عبور از فشارها خواهد بود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایسنا، فرهاد دژپسند در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: اصلی‌ترین هدف تحریم‌ها و ابزار دشمن این است که ایران را با بستن منابع ارزی و مالی به زانو درآورد. در این شرایط این صادرات است که می‌تواند برای کشور منابع ارزی آورده و شرایط را برای سرمایه‌گذاری و رشد مهیا کند. ما برای آنکه بتوانیم به آمارهایمان روند باثبات بدهیم باید برخی مبانی را تغییر داده و برای مشکلات راه‌حل‌های مناسب تعریف کنیم.

وی با بیان اینکه بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و سایر نهادهای دولت باید تعاملی قوی با بخش خصوصی داشته باشند، توضیح داد: اینکه بخشنامه اخیر بانک مرکزی به طور کامل کنار رود، قطعا در شرایط فعلی ممکن نیست. اما ما تلاش می‌کنیم با استفاده از نظرات بخش خصوصی روبنای آن را در صورت نیاز تغییر دهیم تا شرایط برای فعالیت سرمایه‌گذاران فراهم شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اضافه کرد: در دوره فعلی یک اتفاق مثبت شکل گرفته که می‌تواند با در کنار هم قرار گرفتن خواسته دولت و بخش خصوصی بسیاری از دغدغه‌ها را کنار بگذارد. بخش خصوصی به دنبال افزایش سود خود است و در کنار آن می‌تواند به کشور با وارد کردن ارز مساعدت برساند. ما در دولت تلاش می‌کنیم که با برطرف کردن نیازهای فعلی شرایط را برای این مهم فراهم کنیم.

دژپسند خاطرنشان کرد: ما رسماً اعلام می‌کنیم که اگر بخش خصوصی ریشه‌دار به میانه میدان بیاید و خود اجرای بسیاری از سیاست‌های کلان را تسهیل کند دولت دیگر نیازی به ورود به بسیاری از عرصه‌ها نخواهد داشت و می‌توان با همکاری و همیاری نیاز به تامین ارز لازم را پیگیری کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید