نماینده مجلس: استعفای قاضی‌زاده برای فرار از استیضاح است/ آقای وزیر آشی که پخته‌ای، عمل بیاور

کدخبر: ۲۵۹۸۰۳
اقتصادنیوز: رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از استیضاح وزیر بهداشت خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، علی نوبخت حقیقی درباره استعفای وزیر بهداشت عنوان کرد: اطلاع من از این موضوع این است که ایشان در شورای معاونین خداحافظی کرده‌اند و گفته دیگر نمی‌تواند ادامه دهد.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وزیر بهداشت علت استیضاحش را کاهش بودجه سلامت عنوان کرده است؛ آیا این گمانه‌زنی‌ها درست است، گفت: بله اینطور نقل می‌کنند که مسائل بودجه‌ای را عنوان استعفایش مطرح کرده است اما باید گفت امسال در بودجه، بودجه بیمه سلامت و وزارت بهداشت افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: لایحه بودجه به تازگی به مجلس آمده و نهایی هم نشده است و نمایندگان هم اگر چیزی دیگری صلاح بدانند، می‌توانند آن را انجام دهند. وزیر می‌تواند در کمیسیون‌های زیربط حضور پیدا کند و دلایل خود را بگوید و اعضاء را قانع کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: با همین مقدار بودجه‌ای که در حال حاضر سازمان برنامه و بودجه به مجلس فرستاده است، هم بودجه بیمه سلامت و هم پول کل وزارت بهداشت افزایش پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: من مخالف افزایش بودجه وزارت بهداشت هستم زیرا معتقدم زیادی بودجه به این وزارتخانه داده شده است و این پول در این  وزارت‌خانه حیف و میل می‌شود.

رئیس کمیسیون بهداشت ادامه داد: به عنوان یک کارشناس می‌گویم بودجه‌ای که به وزارت بهداشت داده شده است زیاد است اگر در این وزارتخانه قانون را رعایت کنند، خرج شان زیاد نمی‌شود اما چون این کار را رعایت نمی‌کنند، هزینه‌هایشان زیاد است.

نوبخت گفت: از نمایندگان و اعضای کمیسیون بهداشت خواهش دارم اگر دلشان به حال این مملکت می‌سوزد و می‌خواهند به مردم مستضعف پول برسانند از حیف و میل و خرج زیاد جلوگیری کنند.

وی تاکید کرد: معیار قانون است، اگر قانون رعایت شود، نظرم این است که مقداری پول در وزارت بهداشت زیادی می‌آید و حتی می‌توان خزانه آنها را به جاهای دیگری که نیازمندترند وصل کرد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حالا بر فرض که حرف ایشان هم درست باشد، امروز که فصل فرار کردن نیست باید باشند و این آشی که پخته‌اند را به عمل بیاورد.

وی با اشاره به اینکه ما در شرایط تحریمی قرار داریم و تمامی ارکان نظام باید دست به دست یکدیگر بدهند و مشکلات را حل کنند،‌ بیان کرد:‌ اگر ما تحریم هستیم و دارو و تجهیزات پزشکی نباید برسد، آقای وزیر بیاید چه در دولت و چه در مجلس با استدلال بودجه دریافت کند و مشکل مردم را برطرف نمایند؛ فرار کردن معنا ندارد.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: استیضاح قاضی‌زاده هاشمی کلید  خورده است و حدود یک هفته پیش ۳۵ نماینده برگه استیضاح وزیر بهداشت را امضاء کردند؛ به نظر من فرار رو به جلوی ایشان به همین منظور است.

وی در خصوص استیضاح وزیر بهداشت گفت: هفته پیش تعدادی از نمایندگان استیضاح آقای وزیر را امضاء کردند.  چندین سوال هم در کمیسیون طرح شده که ایشان باید به صحن علنی بیاید و پاسخ دهد.

نوبخت با بیان اینکه در وسط راه همه چیز را گذاشتن و رفتن درست نیست و از سوی دیگر باتوجه به شرایط،  بحث دارو و درمان بسیار مهم است، گفت: ایشان ادعا می‌کنند مردمی هستند در حالیکه با این کارشان مردم را تنها می‌گذارند.

وی ادامه داد: در روزهایی که عایدات ما کم شده و نفت کمتر می‌فروشیم و تحریم آمده است، هر کسی اگر یک انقلابی و مردمی باشد و منافع مردم را در نظر بگیرد، باید بگوید که من هم شروع و اقتصاد مقاومتی را در وزارتخانه خودم اجرایی می‌کنم و خرج‌های زائد را می‌زنم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کسی انقلابی و جهادی است که در لحظه حساس خودش را نشان دهد، گفت: بعضی‌ها فقط حرف می‌زنند اما پای عمل که می‌رسد نیستند. پیشنهاد من این است که ایشان باید باشند و کاری که تا اینجا رسانده‌اند را تمام کنند .

وی ادامه داد: ما یک ضرب‌الاجلی گذاشته‌ایم که تا پایان امسال کل پرونده‌های سلامت الکترونیک شوند، اما چون این کار نکرده‌اند و بعید هم می‌دانم که از پسش برآیند، شعار می‌دهند که پول کم است و به درد مردم نمی‌توانیم برسیم پس کنار می‌رویم که باید گفت اینچنین نیست. ایشان باید باشد، با صرفه‌جویی امور را اداره کند.

نوبخت در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه با توجه به مسائلی که بیان شد آیا قصد تحقیق و تفحص از وزارت بهداشت و درمان را دارید یا خیر، گفت: چندین بار طرح تحقیق و تفحص از وزارت بهداشت به صحن آمد اما در صحن علنی رأی نیاورد.

وی ادامه داد: حدود دوسال است که نمایندگان به شکل‌های مختلف این نگرانی‌ها را عنوان می‌کنند در هر صورت اگر احساس می‌شود چنین کاری باید صورت گیرد پس درنگ جایز نیست.

نوبخت گفت: ما معتقدیم که باید به حساب‌های وزارت بهداشت رسیدگی شود، من به عنوان یک کارشناس معتقدم که صلاح و انصاف نیست خزانه‌ای که از چند جا تحت فشار است، باز اینگونه آن را بفشاریم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: می‌دانم که چه اتفاقی افتاده و می‌گویم حیف است که چنین پولی به وزارتخانه داده شود. مسئولان وزارت بهداشت باید همت خود را بر صرفه‌جویی بگذارند یک بار دیگر هم گفتند باید این پول‌پاشی که صورت می‌گیرد به دلیل عدم رعایت قانون جمع شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید