پیام تبریک سال نو «آنگلا مرکل»

کدخبر: ۲۵۹۸۶۹
اقتصادنیوز؛ آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان می‌گوید برلین همچنان در ۲۰۱۹ به دنبال راهکارهایی برای چالش‌های جهانی خواهد بود و همچنین مسوولیت بزرگتری در جهان تقبل خواهد کرد.
پیام تبریک سال نو «آنگلا مرکل»

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ بخش عمده‌ای از سخنرانی سال نوی میلادی آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان به اتخاذ رویکردی چند جانبه برای مشکلات بین‌المللی اختصاص یافت. مرکل به محدود کردن تغییرات آب و هوایی، مدیریت مهاجران و مبارزه با تروریسم به عنوان انواع چالش‌هایی اشاره کرد که نیازمند راهکاری جامع هستند.

صدراعظم آلمان که کشورش از اول ژانویه به مدت دو سال به عضویت شورای امنیت سازمان ملل متحد در می‌آید، تاکید کرد: می‌خواهیم تمام این مسائل را به نفع خودمان حل کنیم و در شرایطی می‌توانیم این کار را انجام دهیم که منافع سایرین را هم در نظر بگیریم. این درسی است که از دو جنگ جهانی در قرن گذشته کسب کرده‌ایم اما امروزه همه روی این عقیده اتفاق‌نظر ندارند و اطمینان از همکاری بین‌المللی تحت فشار قرار می‌گیرد. در چنین شرایطی ما باید بار دیگر بایستیم، استدلال کنیم و قوی‌تر برای عقایدمان بجنگیم. ما باید مسوولیت‌ بیشتری را در راستای منافع خودمان بر عهده بگیریم.

به گفته او، آلمان به دنبال راهکارهای جهانی در سازمان ملل خواهد بود و تاکید کرد که این کشور اعتبارات بیشتری برای کمک بشردوستانه و دفاعی اختصاص می‌دهد. به گفته مرکل، برلین قصد دارد تا اتحادیه اروپا را قوی‌تر و قادر به تصمیم‌گیری کند.

مرکل همچنین اذعان کرد سال سیاسی دشواری را پشت سر گذاشته است. رهبر آلمان گفت که اواخر اکتبر با اعلام اینکه برای پنجمین بار صدراعظم نخواهد شد، عرصه را برای "آغازی جدید" آماده کرد. او همچنین هفتم دسامبر رهبری حزب محافظه‌کار را تسلیم آنگریت کرامپ-کارن‌باوئر کرد.

صدراعظم آلمان گفت قصد دارد تا پایان این دوره پارلمان که تا ۲۰۲۱ ادامه دارد در سمتش باقی بماند. از آنجاییکه تنش‌هایی درون دولت ائتلافی او وجود دارد، مساله ماندن طولانی‌مدت مرکل در عرصه سیاسی آلمان موجب تردیدهایی می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید