همه مرگ‌های خبرساز در سال 2018 + تصاویر

کدخبر: ۲۵۹۸۸۶
اقتصادنیوز؛ در سال 2018 جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی به شکل وحشتناکی به قتل رسید و تاکنون جسد او پیدا نشده است. جان مک‌کین و جرج هربرت واکر بوش معروف به بوش پدر نیز از چهره‌های سیاسی بودند که سال 2018 سال پایانی عمر آنها بود. در عرصه هنری نیز برناردو برتولوچی، آخرین بازمانده نسل کارگردانان بزرگ ایتالیایی درگذشت.
همه مرگ‌های خبرساز در سال 2018 + تصاویر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ 

چهره‌های سرشناسی که در سال 2018 درگذشتند: 

جمال خاشقجی

مرگ‌های خبرساز در سال ۲۰۱۸+تصاویر

جمال خاشقجی، ستون‌نویس روزنامه واشنگتن پست و منتقد آل‌سعود در دوم اکتبر سال 2018 به شکل مرموزی در کنسولگری عربستان در استانبول کشته شد. مقامات ترکیه‌ای اعلام کردند این روزنامه‌نگار و تحلیلگر 59 ساله که قصد انجام اقدامات مربوط به ازدواج خود را داشت پس از ورود به ساختمان کنسولگری دیگر خبری از او نشد. بر اساس آنچه در رسانه‌های ترکیه منتشر شد، جوخه مرگ سعودی به دستور محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان پس از تزریق ماده‌ای کُشنده، جسد وی را قطعه قطعه کردند. قتل خاشقجی، انتقادات گسترده‌ای را متوجه دولت ریاض و شخص محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، کرد.


استیون هاوکینگ

مرگ‌های خبرساز در سال ۲۰۱۸+تصاویر

استیون هاوکینگ، فیزیکدان معروف بریتانیایی که به دنبال توضیح مبنای جهان، اسرار سیاهچاله‌ها و ماهیت زمان بود در تاریخ 14 مارس در 76 سالگی درگذشت. هاوکینگ در سن 21 سالگی بر اثر ابتلا به بیمار عصبی حرکتی، فلج شد و با گذشت زمان وضعیت او بدتر شد. او علی‌رغم قرار گرفتن روی صندلی چرخدار و سخن گفتن از طریق میکروفن مخصوص، به تحقیقات خود ادامه داد و به شناخته‌شده‌ترین دانشمند جهان تبدیل شد.


بیلی گراهام

مرگ‌های خبرساز در سال ۲۰۱۸+تصاویر

بیلی گراهام، کشیش کلیسای انجیلی بود که به واسطه مواعظش در رسانه‌های آمریکا مطرح شد. او مشاور مذهبی چند رئیس‌جمهور آمریکا از جمله دوآیت آیزنهاور و ریچارد نیکسون بود. او در  21 فوریه سال 2018 در 99 سالگی درگذشت.


استن لی

مرگ‌های خبرساز در سال ۲۰۱۸+تصاویر

استن لی، نویسنده مطرح آثاری از جمله مرد عنکبوتی، مرد آهنی، هالک، ثور، دردویل، دکتر استرنج، مردان ایکس و چهار شگفت‌انگیز در 12 نوامبر سال جاری میلادی درگذشت. او فعالیت خود را در زمینه نگارش آثار کمیک از سال 1960 با همکاری جک کربی و استیو دیتکو آغاز کرد. مجموعه آثار وی توسط شرکت فیلمسازی مارول خریداری شد و در قالب فیلم‌های پرفروشی روی پرده سینما رفت. او به "پدر مرد عنکبوتی" معروف است.


جرج هربرت واکر بوش

مرگ‌های خبرساز در سال ۲۰۱۸+تصاویر

جرج هربرت واکر بوش، چهل و یکمین رئیس‌جمهور آمریکا -در فاصله سال‌های 1993 تا 1989- در 30 نوامبر 2018 در 94 سالگی درگذشت. دوران ریاست‌جمهوری او با جنجال‌های زیادی همراه بود. فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سابق و جنگ خلیج فارس نیز در دوره ریاست جمهوری او رخ داد.


باربارا بوش

مرگ‌های خبرساز در سال ۲۰۱۸+تصاویر

باربارا بوش، همسر جرج هربرت واکر بوش نخستین بانوی اول آمریکا بود که شاهد ریاست‌جمهوری همسر و پسرش بوده است. او حدود 4 ماه قبل از همسرش در 17 آوریل سال 2018 در 92 سالگی درگذشت.


جان مک کین

مرگ‌های خبرساز در سال ۲۰۱۸+تصاویر

جان مک‌کین، سناتور جمهوری‌خواه ایالت آریزونا در 25 اوت بر اثر ابتلا به تومور مغزی در 81 سالگی درگذشت. او شش دوره در سنای آمریکا حضور یافت و در این مدت سعی داشت سیاست‌ها و پیشنهادات جنگ‌طلبانه خود را در سنا به تصویب برساند. پیشنهاد بمباران ایران، شکنجه زندانیان در گوآنتانامو و ابوغریب، حمایت از گروه‌های مسلح لیبی و جنگ عراق و همچنین پشتیبانی از رژیم صهیونیستی از اقدامات او بود.


کوفی عنان

مرگ‌های خبرساز در سال ۲۰۱۸+تصاویر

کوفی عنان، دبیرکل سابق سازمان ملل متحد و دارنده جایزه صلح نوبل در 18 اوت 2018 در 80 سالگی درگذشت. مهمترین اقدام او برنامه‌ای با عنوان «برنامه جهانی» بود که همکاری جوامع برای جهانی بهتر را ترویج می‌داد. برنامه نفت در برابر غذا از دیگر پیشنهادات او برای عراق در دوران صدام بود.


پل آلن

مرگ‌های خبرساز در سال ۲۰۱۸+تصاویر

پل آلن، یکی از بنیانگذاران شرکت مایکروسافت بود که در سال 1975 با همکاری بیل گیتس این شرکت را تاسیس کرد. او در 15 اکتبر در 65 سالگی بر اثر ابتلا به سرطان درگذشت.


برناردو برتولوچی

مرگ‌های خبرساز در سال ۲۰۱۸+تصاویر

برناردو برتولوچی، کارگردان سرشناس ایتالیایی و آخرین بازمانده نسل کارگردانان بزرگ این کشور در 26 نوامبر در حالیکه 77 سال داشت، درگذشت. مهمترین اثر سینمایی او «آخرین تانگو در پاریس» است.


سری دیوی

مرگ‌های خبرساز در سال ۲۰۱۸+تصاویر

سری دیوی، هنرپیشه مطرح هندی که با فیلم «ملکه مارها» به جهان معرفی شد در 24 فوریه در 54 سالگی درگذشت. جسد او در خانه‌اش پیدا شد.


فیدل آنخل کاسترو دیاز-بالارت

مرگ‌های خبرساز در سال ۲۰۱۸+تصاویر

فیدل آنخل کاسترو دیاز-بالارت، پسر فیدل کاسترو، رهبر انقلاب کوبا، که به فیدل کوچک معروف بود در اول فوریه سال جاری میلادی در حالیکه 68 سال داشت در پی ابتلا به افسردگی در هاوانا خودکشی کرد.


پرنس هنریک

مرگ‌های خبرساز در سال ۲۰۱۸+تصاویر

پرنس هنریک، شاهزاده دانمارک در 13 فوریه 2018 در 83 سالگی درگذشت. او بیشتر وقت خود را در تاکستان‌های جنوب غربی فرانسه سپری می‌کرد و علاقه وافری به لباس‌های رنگ شاد و غذاهای عجیب داشت. او شاعر بود و در مجسمه‌سازی و آشپزی مهارت بالایی داشت. پرنس هنریک همیشه دوست داشت پادشاه دانمارک باشد اما همسرش هیچ‌وقت حاضر نشد از عنوان "ملکه" دست بکشد.


استیون هیلنبرگ

مرگ‌های خبرساز در سال ۲۰۱۸+تصاویر

استیون هیلنبرگ، یک کارگردان و تهیه‌کننده آمریکایی بود و عمده شهرت وی به دلیل خلق انیمیشن «باب اسفنجی» است. او در 26 نوامبر در 57 سالگی بر اثر بیماری ALS درگذشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید