گوگل با پیام‌های مخرب مبارزه می‌کند

کدخبر: ۲۵۹۹۷۰
اقتصاد نیوز:گوگل در یک بروزرسانی سروری، قابلیتی برای مقابله با پیام‌های مخرب (اسپم) به پیام‌رسان اندرویدی Messages اضافه کرده است.
گوگل با پیام‌های مخرب مبارزه می‌کند

به گزارش اقتصاد نیوز، در این که همه از پیام‌های اسپم ناراضی هستند شکی نیست. مدتی است که گوگل برای حل این مشکل دست به کار شده است.

به تازگی یک قابلیت جدید به پیام‌رسان پیش‌فرض گوشی‌های اندرویدی اضافه شده است که کمک بسیاری به کاربران می‌کند. این قابلیت، پیام‌رسان را در مقابل پیام‌های اسپم محافظت می‌کند. احتمالا این بروزرسانی به طور سروری اعمال شده است زیرا گوگل هنوز به طور رسمی این موضوع را اعلام نکرده است.

هنوز کاربرانی هستند که به این قابلیت دسترسی ندارند. در واقع تنها عده‌ معدودی از کاربران اندروید در سراسر جهان این بروزرسانی را دریافت کرده‌اند. افرادی که این ویژگی به پیام‌رسان ‌آن‌ها اضافه شده است می‌گویند پس از باز کردن نرم‌افزار Messages یک نوتیفیکشن برای اعلام تنظیمات جدید، نمایش داده می‌شود. البته از مسیر Settings > Advanced نیز می‌توانید این قابلیت را فعال کنید. اگر این قابلیت برای شما فعال شده باشد در این قسمت باید یک گزینه به نام Spam Protection ببینید.

البته باید بدانیم که نحوه دقیق کارکرد این قابلیت هنوز به طور کامل مشخص نشده است. در نتیجه هنوز مشخص نیست که گوگل برای مسدود کردن این نوع پیام‌ها به چقدر از اطلاع شخصی کاربر احتیاج دارد.

درباره این قابلیت اطلاعات مختصری در دسترس ما است که آن را هم پشتیبانی گوگل در اختیار کاربرانش قرار داده است. گوگل می‌گوید اطلاعاتی که برای محافظت پیام‌رسان شما به سرور این شرکت فرستاده می‌شود به هیچ وجه شامل محتوای پیام یا اطلاعات فرستنده نمی‌شود.

فعال یا غیرفعال کردن این قابلیت در تلفن همراه شما کاملا اختیاری بوده و در صورت نداشتن اعتماد به این قابلیت می‌توانید به راحتی آن را غیرفعال کنید. باید منتظر توضیحات کامل‌تری از سوی گوگل باشیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید