رئیس کمیسیون امنیت ملی: ایران، حساب اقتصادی روی اس‌پی‌وی باز نکرده‌ است

کدخبر: ۲۶۰۰۴۴
اقتصادنیوز: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در شرایط کنونی ایران روی SPV حساب اقتصادی باز نکرده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه با اشاره به طولانی شدن زمان اجرای سازوکار ویژه مالی اروپا (SPV)، گفت: اخیراً در جلسه‌ای که کمیسیون امنیت ملی با وزیر امور خارجه داشت، این مسئله مورد بحث قرار گرفت و درخواست اعضای کمیسیون آن بود که هر چه سریعتر درباره این موضوع، نتیجه مشخصی به ملت داده شود.

وی با بیان اینکه ایران فقط در عرصه سیاسی روی SPV حساب راهبردی باز کرده است، افزود: در واقع در شرایط کنونی ایران روی SPV حساب اقتصادی باز نکرده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اروپایی‌ها از آمریکا می‌ترسند و نمی‌توانند سازوکار اقتصادی با ایران تعریف کنند، اما از لحاظ سیاسی، عزم لازم را دارند و ایران هم از این ظرفیت برای ارتباط با کشورهای مختلف دنیا استفاده می‌کند.

فلاحت‌پیشه افزود: در واقع بسیاری از کالاهایی که ما نمی‌توانیم از اروپا بگیریم، می‌توانیم از مرزها دریافت کنیم و همین مسئله باعث شده که حجم مناسبات غیرنفتی ما با کشور عراق، به اندازه ۲۸ کشور اروپایی شود.

وی تأکید کرد: پس از خروج آمریکا از برجام، ما تجارت خارجی خود را با برخی کشورها چون عراق افزایش دادیم به گونه‌ای که تجارت ما با عراق طی هشت ماه گذشته، ۵۰ درصد افزایش یافته است و از این طریق بسیاری از مشکلات به وجود آمده پس از خروج آمریکا از برجام مرتفع شده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: برای ما مهم این است که در برابر فشارهای حداکثری آمریکا، بیشترین مقاومت را داشته باشیم و با کشورهای مختلفی که انگیزه سیاسی لازم برای هزینه‌کرد در مقابله با تحریم‌های یکجانبه آمریکا را دارند، همکاری کنیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید