واکنش وزیر ارتباطات به صدور دستور فیلترینگ اینستاگرام؛ دوقطبی موافق ومخالف نسازیم

کدخبر: ۲۶۰۰۹۹
اقتصادنیوز: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برای مردم توضیح داده شود فردای فیلترینگ اینستاگرام چه اتفاقی رخ می‌دهد.
واکنش وزیر ارتباطات به صدور دستور فیلترینگ اینستاگرام؛ دوقطبی موافق ومخالف نسازیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت درباره احتمال فیلترینگ اینستاگرام، گفت: من متن صبحت‌های معاون دادستان را نخواندم و صبح امروز در دولت از تیتر اخبار متوجه این موضوع شدم. فرض بر این که حرف‌های معاون دادستان درست است و وی اختیار قانونی برای فیلترینگ اینستاگرام دارد، این سؤال پیش می‌آید بعد از این قرار است چه اتفاقی بیفتد؟ این را برای مردم روشن کنند و دو قطبی فیلترینگ یا مخالفت با فیلترینگ را درست نکنند.

وی ادامه داد: برای مردم بگویند از فردای فیلترینگ اینستاگرام در کشور در زندگی مردم، حاکمیت و کاهش جرایم چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ در این زمینه باید جمع بندی عقلایی شود.

فیلم/ به مردم شفاف بگویید بعد از فیلترینگ اینستاگرام چه خواهد شد

وزیر ارتباطات در پاسخ به این پرسش که آیا نظارتی بر بسته‌های اینترنتی که اپراتورها ارائه می‌کنند وجود دارد بیان کرد: نظارت دقیق است و کم فروشی نداریم. امروز گزارشی از سازمان تنظیم و مقررات درباره بسته‌های اینترنتی و مکالمه‌ها به من رسیده است. طبق این گزارش در گذشته سهم مصرف فناوری اطلاعات در زندگی مردم ۲.۱ درصد سبد خانوار بوده است اما با افزایش تعرفه‌ها و تعرفه مکالمات و بسته‌های اینترنتی که در چهارچوب مصوبات سازمان تنظیم مقررات بوده است، این رقم حدود ۰.۳ درصد افزایش یافته است. درآمد اپراتورها هم هفت تا ۱۰ درصد افزایش داشته است.

آذری جهرمی با اشاره به این‌که « ۷۰ درصد هزینه‌های اپراتورها ارزی و ۱۰۰ درصد درآمد آن‌ها ریالی است » گفت: نوسانات نرخ ارز این اپراتورها را دچار مشکل جدی کرده است. پیشنهاد ما به ستاد اقتصاد مقاومتی این بوده است که هزینه‌های توسعه اپراتورها را کاهش دهیم و باند ۷۰۰ و ۸۰۰ آزادسازی شود. زیرا اگر کاهش هزینه برای اپراتورها انجام نشود معنای آن افزایش هزینه‌های بسته‌های اینترنتی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید