میت‌رامنی: اقدامات ترامپ عامل وحشت و هراس در جهان شده‌است

کدخبر: ۲۶۰۱۱۰
اقتصادنیوز؛ «میت رامنی» سناتور جمهوری خواه گفت: اظهارات و اقدامات «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا عامل وحشت و هراس در جهان شده و وی فاقد شخصیت لازم برای ریاست جمهوری است.
میت‌رامنی: اقدامات ترامپ عامل وحشت و هراس در جهان شده‌است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ میت رامنی، نامزد پیشین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2012که سابقه انتقاد از ترامپ را دارد درمقاله ای که در روزنامه آمریکایی واشنگتن پست به نگارش در آورده است، از ترامپ به دلیل ترک متحدان آمریکا و ناتوانی در اداره کشوری که به گفته او دچارچند دستگی و تفرقه، نارضایتی و خشم است، بشدت انتقاد کرد.

رامنی، به غیر از انتقاد از ترامپ به دلیل ترک متحدانش، سیاست هایی را که باعث خروج «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا و «جان کلی » رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید از تیم دولت شد و نیز انتصاب افرادی با تجربه کمتر را مورد انتقاد قرار داد و آن را نشانه افت ریاست جمهوری او دانست. 

رامنی نوشت: همه می دانند که من، با ترامپ به عنوان گزینه جمهوری خواهان در انتخابات گذشته مخالف بودم. 

وی با اشاره به مخالفتش از زمان نامزدی ترامپ و بعد ازپیروزی او نوشت، انتصاب افرادی همچون«رکس تیلرسون»، «جف سشنز»، «نیکی هیلی»، «گری کوهن»، «اچ ار مستر»، «جان کلی» و متیس امیدوارکننده بود، اما عملکرد ترامپ در دو سال گذشته به ویژه اقداماتش در ماه دسامبر ( آذر-دی) نشان داد که رئیس جمهور هنوز نتوانسته به سطح لازم برای احراز کرسی ریاست جمهوری برسد.

رامنی ازسیاست های ترامپ درمسائل مالیاتی،مواضع او در قبال چین وانتصاب یک قاضی محافظه کارحمایت کرد اما آن را جزو سیاست های « اصلی» جمهوری خواهان توصیف کرد و نوشت: سیاست و انتصاب ها فقط بخشی از وظایف یک رئیس جمهور است. ریاست جمهوری شخصیت کلی یک ملت را تشکیل می دهد. رئیس جمهور باید ما را متعهد کند، ویژگی های اساسی صداقت و یکپارچگی را بروز دهد و گفتمان ملی را با احترام متقابل ارتقا دهد. 

وی افزود: در شرایطی که کشور ما تا این حد دچار تفرقه،نارضایتی و خشم است رهبری کشور توسط رئیس جمهوری که دارای کاراکتر لازم برای این پست بوده امری اجتناب ناپذیر است و در این حوزه است که کمبودهای رئیس جمهور کنونی عمدتا به چشم می آید.

این سناتور منتخب آمریکا از ایالت یوتا با استناد بر نظرسنجی موسسه تحقیقاتی پیو از مردم آلمان، انگلیس، فرانسه، کانادا و سوئد نوشت، باور آنها درباره این که ترامپ «می تواند عملکرد درستی داشته باشد» از 84 درصد در سال2016 به 16 درصد در سال بعد از آن کاهش یافته است.

وی نوشت: جهان نظاره گر است. قدرت نظامی و اقتصادی ما بخشی از آن است اما همراه با آن، تعهد همیشگی ما به عملکرد اصولی در قبال روابط خارجی و حقوق مردم در زمینه آزادی و عدالت است که حتی اهمیت بیشتری دارد.

رامنی گفت امریکا وقتی قوی ترین کشور است که با کشورها در ارتباط باشد. ما خواستار اروپایی متحد و قوی هستیم. ما خواستار روابط با ثبات با کشورهای آسیا هستیم که امنیت دوجانبه را تقویت می کند.

این سناتور آمریکایی وعده داد درباره چنین اولویت هایی با دیگر سناتورها از جمله «میچ مک کانل» رهبر اکثریت سنا همکاری کند.

گفتنی است، رامنی پیشتر ترامپ را «شیاد» توصیف کرده و گفته بود او برای ریاست جمهوری مناسب نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید