برداشت مضحک مقام اسرائیلی از توئیت ظریف

کدخبر: ۲۶۰۱۷۴
اقتصادنیوز؛ «دنی دانون»، نماینده دائم اسرائیل در سازمان ملل متحد برداشت خنده‌داری از توئیت روز گذشته «محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران کرده است.
برداشت مضحک مقام اسرائیلی از توئیت ظریف

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ محمدجواد ظریف روز گذشته در توئیتی در واکنش به تصمیم آمریکا و اسرائیل برای خروج از «یونسکو» نوشت: «بعد از برجام، توافق نفتا، پیمان ترنس-پسیفیک (TPP)، معاهده اقلیمی [پاریس] و...، رژیم ترامپ- همراه با رژیم اسرائیل- امروز رسماً از یونسکو خارج شدند. چیزی مانده که دولت ترامپ و رژیم دست‌نشانده‌اش از آنها خارج شوند؟ شاید کلاً سیاره زمین!»

«دنی دنون» امروز مدعی شده بخش آخر توئیت آقای ظریف به معنی این است که ایران قصد دارد آمریکا و اسرائیل را از روی زمین محو کند. وی نوشت: «به خاطر دارید جواد ظریف چطور 19 دسامبر در مصاحبه با نشریه پوینت گفت هیچ‌کس در ایران به دنبال نابودی اسرائیل نیست؟ دعوت به اینکه اسرائیل (و ایالات متحده) "کلا از کره زمین خارج شوند" مطمئناً مثل خواستن نابودی کشورهای ما است.»

 ایالات متحده آمریکا و اسرائیل سه‌شنبه هفته جاری (۱ژانویه ۲۰۱۹) با متهم کردن سازمان «آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد» (یونسکو) به رویکردهای ضداسرائیلی رسماً از این نهاد بین‌المللی خارج شدند.

ایالات متحده گفته بود برای اینکه در یونسکو باقی بماند، خواستار «تغییرات بنیادین» در این سازمان، مخصوصا برنامه «میراث جهانی» آن است که بعضا اماکن مقدس در اراضی اشغالی را برخلاف خواسته و فشارهای صهیونیست‌ها، میراث اسلامی و فلسطینی نامیده است.

اسرائیل نیز طی سال‌های اخیر به دلیل قطعنامه‌های متعدد یونسکو در حمایت از فلسطینی‌ها و محکومیت اشغالگری اسرائیل، از این سازمان خشمگین بود و بارها تلاش می‌کرد با تهدید یا تطمیع کشورهای عضو را از رای دادن علیه خود باز دارد.

کارشناسان اما معتقدند که خروج آمریکا و اسرائیل از یونسکو تاثیر اقتصادی چندان مهمی روی این سازمان نمی‌گذارد زیرا یونسکو از سال 2011 به‌دلیل انتخاب فلسطین به عنوان یک عضو دائم، که به مذاق صهیونیست‌ها خوش نیامد، با کاهش بودجه از سوی واشنگتن و تل‌آویو مواجه شده بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید