یک نماینده مجلس مطرح کرد

انتقاد از بودجه دفاعی ۹۸

کدخبر: ۲۶۰۲۲۰
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ما امروز درگیر یک جنگ تمام عیار با دشمنان قسم خورده هستیم گفت: باید نسبت به تقویت بنیه دفاعی کشور بیشتر تلاش کنیم.
به گزارش اقتصادنیوز، شهباز حسن‌پور نماینده مردم شهرستان‌های سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی در حاشیه سفر یکروزه حشمت‌الله فلاحت‌پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به کرمان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری تسنیم در کرمان اظهار داشت: بودجه سال 98 ویژگی‌ها و ضعف‌هایی دارد که در ابعاد مختلف باید آن را مورد توجه قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه در بودجه 98 به رفع فقر مطلق از کشور توجه شده و از ویژگی‌های برجسته شاخص‌های بودجه است گفت: وابستگی کمتر بودجه به نفت نیز از ویژگی‌های بودجه است هر چند که اعتقاد دارم یکبار برای همیشه باید سهم نفت از بودجه را کنار بگذاریم و بودجه جاری کشور کاملا بدون نفت بسته شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کمیسیون بودجه نیز مطرح کردم که باید در کمیسیون‌های تخصصی مجلس به موضوع جدایی نفت از بودجه توجه شود افزود: بودجه باید رویکرد عملکردی داشته باشد و براساس عملکرد وزارتخانه‌ها بودجه آنها تعیین و بسته شود.

وی با اشاره به اینکه توجه به بحث اقتصاد مقاومتی در بودجه نیز از الزامات بودجه است خاطر‌نشان کرد: ما امروز درگیر یک جنگ تمام عیار اقتصادی با دشمنان قسم خورده هستیم و باید در بحث اقتصادی با دقت و در راستای سیاستهای ابلاغی رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصاد مقاومتی عمل و بودجه‌ریزی کنیم.

حسن‌پور با بیان اینکه به‌عنوان یک کارشناس سیاسی عرض می‌کنم که در یک شرایط خاصی قرار داریم و آمریکا و اسرائیل و هم‌پیمانانشان در منطقه از هر کاری برای دشمنی علیه کشور استفاده می‌کنند گفت: از این جهت باید نسبت به تقویت بنیه دفاعی کشور بیشتر تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه جای گلایه دارد که که بودجه دفاعی کشور در سال 98 ضعیف دیده شده است افزود: الان که فصل بودجه است باید بودجه دفاعی کشور بررسی شود و برای تقویت این بودجه فکری شود نه اینکه بودجه کشور در این بخش که از مهمترین بخش‌ها است را کاهش بدهیم.

نماینده مردم شهرستان‌های سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس به استان کرمان اظهار داشت: از رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس برای سفر به استان کرمان دعوت کردیم تا از نزدیک مشکلات استان کرمان در بحث امنیتی را ببیند چرا که در هفته گذشته دو شهید در شهرستان بردسیر از نیروهای انتظامی تقدیم انقلاب شده و ما تا کی باید شاهد حضور اشرار مسلح در کشور باشیم و فرزندان این استان به شهادت برسند.

وی با بیان اینکه لازم است بودجه دفاعی کشور افزایش یابد تا بتوانیم در مرزهای کشور عملکرد بهتری داشته باشیم گفت: نیروهای مسلح کشور با جان خود از مرزهای کشور نگهداری می‌کنند و ما امروز در هر سه مرز دریایی، زمینی و هوایی جزو امن‌ترین کشورهای دنیا هستیم اما باید پیش‌بینی‌های لازم انجام شود و امکانات لازم را برای آنها فراهم کرد.

حسن‌پور با اشاره به اینکه در استان کرمان بیش از 300 هزار اتباع بیگانه وجود دارد تصریح کرد: مردم کرمان گریبان‌گیر مشکلات زیادی از بابت حضور اتباع بیگانه در استان هستند و بیش از 30 تا 40 درصد جرایم خشن استان کرمان مربوط به اتباع بیگانه است.

نماینده مردم شهرستان‌های سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اتباع بیگانه در استان کرمان مسئول مشخصی ندارند گفت: سرانه این افراد معلوم نیست کجا می‌رود در حالیکه بخش زیادی از بودجه استان کرمان صرف اتباع بیگانه می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید