رئیس‌جمهور مصر:

همکاری گسترده‌ای با اسرائیل داریم

کدخبر: ۲۶۰۴۰۵
اقتصادنیوز؛ عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر گفت: ما همکاری گسترده‌ای با اسرائیلی‌ها داریم.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر به همکاری ارتش این کشور با اسرائیل برای مبارزه با گروه‌های تروریستی در سیناء اذعان کرد.

السیسی در مصاحبه با شبکه آمریکایی CBS در پاسخ به سوالی درباره همکاری مصر با اسرائیل گفت: «بله درست است ما همکاری گسترده‌ای با اسرائیلی‌ها داریم.»

طبق گزارش شبکه مذکور حدود یک هزار تروریست وابسته به داعش در سیناء فعالیت دارند و به اسرائیل اجازه حمله هوایی در این منطقه داده شده است.

ارتش مصر از چهار سال پیش اجرای عملیات نظامی در سیناء برای مبارزه با گروه‌های تروریستی از جمله «ولایت سیناء» که اواخر ۲۰۱۴ بیعت با داعش را اعلام کرده، آغاز کرده است.

السیسی همچنین از پاسخ دادن به سوالی درباره کشته شدن حدود یک هزار نفر در جریان حمله ارتش به هواداران «محمد مرسی» در میدان رابعه العدویه و النهضه طفره رفت و تنها گفت: «هزاران فرد مسلح به مدت بیش از ۴۰ روز در این تحصن شرکت داشتند و ما با استفاده از ابزارهای مسالمت‌آمیز سعی کردیم آنها را پراکنده کنیم.»

۱۴ آگوست سال ۲۰۱۳ نیروهای ارتش و پلیس مصر به هواداران مرسی که در دو میدان رابعه العدویه و النهضه تحصن کرده بودند، حمله کردند که در نتیجه آن ۶۳۲ نفر از جمله هشت پلیس کشته شدند.

رئیس‌جمهور مصر در پاسخ به سوالی در رابطه با گزارش‌های حقوقی مربوط به بازداشت ۶۰ هزار زندانی سیاسی تصریح کرد : «من نمی‌دانم این آمارها را از کجا آورده‌اند، زندانی سیاسی در مصر وجود ندارد، عده کمی هستند که سعی دارند افکار افراطی خود را تحمیل کنند که صرف‌نظر از تعداد آنها ما بایستی (برای مقابله با آنها) مداخله کنیم.»

از زمان عزل «محمد مرسی» رئیس‌جمهور منتسب به اخوان‌المسلمین در سال ۲۰۱۳ تا کنون علاوه بر مرسی و «محمد بدیع» رهبر اخوان‌المسلمین، شمار زیادی از اعضای این گروه در زندان بسر می‌برند و احکام مختلف اعم از اعدام، حبس ابد و حبس چند ساله برای آنها صادر شده است.

شبکه CBS گزارش داد که سفیر مصر در واشنگتن در تماسی با این شبکه خواستار عدم پخش مصاحبه السیسی شده است اما پس از رایزنی‌های صورت گرفته قرار است متن کامل مصاحبه السیسی روز یکشنبه آینده منتشر شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید