تعطیلی دولت ترامپ 3 کشته داد!

کدخبر: ۲۶۰۵۳۹
اقتصادنیوز: تعطیلی دولت آمریکا در دو هفته گذشته به کشته شدن ۳ نفر از جمله یک دختر ۱۴ ساله منجر شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه هیل نوشت، همانطور که تعطیلی دولت دونالد ترامپ دومین هفته خود را هم پشت سر می گذارد، گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد که در این بازه زمانی به دلیل باز ماندن پارک‌های ملی به روی عموم مردم و در عین حال تعطیلی کارکنان آن‌ها، تاکنون ۳ نفر در نتیجه وقوع حوادثی در پارک‌ها کشته شده اند.

دولت ترامپ با وجود تعطیلی، همچنان بسیاری از پارک‌های ملی آمریکا را به روی عموم مردم باز گذاشته است. این در حالی است که نگهبانان این پارک‌ها و کارکنان آن همچنان در مرخصی اجباری به سر می‌برند. این مسئله خطر آسیب دیدن مردم بر اثر حوادث طبیعی را افزایش و روند امدادرسانی به آسیب دیدگان را کندتر کرده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در روز کریسمس، یک دختر ۱۴ ساله که به همراه خانواده اش به منطقه تفریحی و ملی «گلن کنیون» در آریزونا رفته بود، از ارتفاع ۷۰۰ فوتی (حدود ۲۱۳ متری) یک تپه به پایین سقوط کرد! روز بعد از آن، یک مرد در پارک ملی «یوسیمیتی» در کالیفرنیا بر اثر افتادن، ضربه‌ی مغزی شد و جان خود را از دست داد. در این مورد، مرگ این مرد تا یک هفته گزارش نشد؛ زیرا هیچ کارگری در پارک نبود که این مسئله را گزارش کند!

در سومین مورد هم یک زن بر اثر سقوط درخت کشته شد. این زن که به پارک ملی کوهستان‌های «گریت اسموکی» در ایالت تنسی–یکی از پربازدیدترین پارک‌های آمریکا-- رفته بود، ناگهان بر اثر سقوط یک درخت جان خود را از دست می‌دهد.

در تعطیلی دولت در دوره‌های ریاست جمهوری باراک اوباما و بیل کلینتون، علاوه بر کارکنان دولت، پارک‌های ملی هم تعطیل می‌شدند تا امنیت مردم در این اماکن عمومی به خطر نیافتد. اما به نظر می‌رسد که دونالد ترامپ در این مورد هم علاقه زیادی به سنت شکنی دارد؛ زیرا در تعطیلی پیشین دولت او در ژانویه سال گذشته میلادی هم پارک‌های ملی همچنان به روی بازدیدکنندگان باز بود.

علاوه بر خطرات جانی تعطیلی دولت برای مردم آمریکا، چند روز پیش هم گزارش شد که بسیاری از پارک‌های ملی این کشور با مشکل انباشت زباله مواجه شده اند که این مسئله می‌تواند آسیبی جدی به منابع طبیعی در پارک‌ها و مصنوعات تاریخی و فرهنگی وارد کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید