افشای جزئیات جدید از سفر مخفیانه ترامپ به عراق

کدخبر: ۲۶۰۶۲۸
اقتصادنیوز؛ خبرگزاری روسیاالیوم از تدابیر امنیتی آمریکا کمی قبل از دیدار محرمانه رئیس جمهوری این کشور از عراق در دسامبر گذشته را برملا کرد.
افشای جزئیات جدید از سفر مخفیانه ترامپ به عراق

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا؛ منابع آمریکایی در عراق گزارش دادند که نیروهای واشنگتن حاضر در مرزهای عراق با سوریه در نیمه دوم دسامبر گذشته خارج شدند اما کمی قبل از دیدار «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری این کشور از پایگاه «عین الاسد» واقع در «الانبار» دوباره به جای خود بازگشتند.

این منابع افزودند: «نیروهای عراقی که با نیروهای آمریکایی در پایگاه عین الاسد همکاری می‌کنند،‌ بدون این‌که دلیل آن را بدانند، به مرخصی اجباری رفتند». 

این منابع همچنین گفتند که پایگاه مخفیانه «رانیا» واقع در سلیمانیه یک روز قبل از دیدار ترامپ تعطیل و تمام اسناد و جزئیات مربوط به کار از آن خارج شد.

به گفته منابع مذکور، پایگاه آمریکایی در اربیل، پیش از دیدار ترامپ بسته شده بود اما دوباره بازگشائی شد. همچنین کارکنان عراقی در این پایگاه، سه روز پیش از دیدار ترامپ در شرایط سختی بودند که به گفته این منابع ظاهرا به آنها نیازی نبوده و به برخی پایگاه‌های دیگر منتقل شده‌اند.

منابع آمریکایی همچنین فاش کردند که ترامپ هنگام ورود به پایگاه عین الاسد از یک فرمانده عراقی که هویت او مشخص نیست، برگه‌ای را با مجموعه‌ای از امضاها دریافت کرد اما هیچ کس از ماهیت این برگه باخبر نیست. 

این منابع تاکید کردند که دولت عراق فقط دو ساعت قبل از ورود ترامپ با ابلاغ خبر به «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر این کشور از زمان دیدار او باخبر شدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید