فریب تماس‌های تبلیغاتی درباره ارسال سیم کارت با ویژگی‌های خاص را نخورید

کدخبر: ۲۶۰۶۶۸
اقتصاد نیوز:اخیرا برخی افراد سودجو با مشترکان تماس می‌گیرند و سیم کارت هایی را با ویژگی‌های خاص و هزینه کمتر تبلیغ می‌کنند. اما اپراتورهای تلفن همراه می‌گویند این افراد ارتباطی با اپراتور ندارند و مردم نباید فریب آن‌ها را بخورند.
فریب تماس‌های تبلیغاتی درباره ارسال سیم کارت با ویژگی‌های خاص را نخورید

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از گجت نیوز، کلاهبرداران همیشه از روش‌های مختلفی برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کنند و با پیشرفت تکنولوژی و گسترش استفاده از گوشی های تلفن همراه در بین مردم، موبایل و ابزار مربوط به آن به یکی از اهداف سودجویان تبدیل شده است. پیش از این کلاهبرداری‌های زیادی در این حوزه رخ داده و تبلیغات دروغین در خصوص خدمات ارتباطی مانند سیمکارت و اینترنت بارها دامن مشترکان تلفن همراه را گرفته است.

اخیرا تماس‌هایی از سوی برخی افراد با مشترکان گرفته می‌شود که موضوع آن ارسال سیم کارت‌هایی با ویژگی‌های خاص و هزینه کمتر است، اما این تماس‌های تبلیغاتی به اپراتورها مربوط نمی‌شوند و به مردم توصیه می‌شود فریب تبلیغات رنگارنگ این افراد را نخورند و اگر قصد خرید سیم کارت دارند فقط از طریق خود اپراتورها اقدام کنند.

سیم کارت

سیم کارت‌هایی با سرعت بیشتر، سیم کارت ماهواره‌ای و مواردی از این دست، از جمله تبلیغاتی هستند که این افراد برای فروش سیم کارت‌های خود می‌کنند. همچنین در برخی از تماس‌ها با مشترکان به آن‌ها گفته می‌شود که سیم کارتی به نام شما یا با شماره مشابه شماره تلفن شما صادر شده و باید برای دریافت آن اقدام کنید. علاوه بر آن در تمام این تماس‌ها به مشترک گفته می‌شود که می‌توانند سیم کارت را با قیمت کمتر و به اصطلاح زیر قیمت دریافت کنند.

این در حالی است که این افراد ادعا می‌کنند نماینده اپراتورهای تلفن همراه هستند و از سوی اپراتور تماس می‌گیرند. بنابراین تمام این تبلیغ‌ها و کلاهبرداری‌ها به اسم اپراتور تمام می‌شود و به برند شرکت ضربه می‌زند، در حالی که این افراد هیچ ارتباطی با اپراتورها از جمله همراه اول، ایرانسل و رایتل ندارند و معمولا از سوی برخی دفاتر خدمات ارتباطی یا مغازه‌های موبایل‌فروشی با مشترکان تماس می‌گیرند.

فقط از اپراتورها سیم کارت بگیرید

در همین رابطه، اپراتورها می‌گویند نمی‌توانند جلوی این افراد را بگیرند و ابزار حقوقی برای برخورد با این سوءاستفاده‌ها وجود ندارد. به همین دلیل از مردم درخواست می‌شود به این تماس‌های تبلیغاتی توجهی نداشته باشند و فریب تبلیغات مختلف مانند سیم کارت پرسرعت‌تر، سیم کارت ماهواره‌ای و هزینه‌های کمتر را نخورند و برای خرید سیم کارت، فقط از طریق خود اپراتورها، برای مثال از طریق سایت اینترنتی یا نمایندگی‌های مجاز آن‌ها اقدام کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید