گسترش روابط بازرگانی ایران و افغانستان

کدخبر: ۲۶۰۶۹۹
اقتصادنیوز : در دیدار استاندار خراسان جنوبی با سرپرست وزارت صنعت و تجارت افغانستان، دو طرف خواستار توسعه روابط دوجانبه و افزایش مبادلات بازرگانی شدند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا،«محمد صادق معتمدیان» شامگاه شنبه در دیدار با خانم «کامله صدیقی» در محل وزارت صنعت و تجارت افغانستان، دو طرف بر گسترش تجارت به ویژه از مسیر خراسان جنوبی تأکید کردند.

معتمدیان با اشاره به ظرفیت های استان خراسان جنوبی در حوزه های تجاری، معادن، ترانزیتی و زیرساخت های موجود در مناطق مشترک مرزی، خواستار بهره گیری بیشتر این استعدادها شد.

وی، آمادگی مقامات خراسانی جنوبی و فعالان بخش خصوصی این استان را برای توسعه تجارت میان دو طرف از جمله ایجاد شرکت های مشترک فرآوری و صادرات، واردات برخی کالاهای افغانستان به ایران و یا ترانزیت به دیگر کشورها اعلام کرد. 

استاندار خراسان جنوبی با دعوت از سرپرست وزارت صنعت و تجارت افغانستان برای سفر به ایران و دیدار با وزیر صنعت، معدن و تجارت و دیگر مراجع جمهوری اسلامی، خواستار آن شد که با تبادل نظر، موانع موجود برای توسعه روابط تجاری دو طرف از پیش رو برداشته شود.

صدیقی ضمن استقبال از پیشنهاد معتمدیان خواستار توسعه بیشتر روابط با ایران شد.

در این دیدار سیدسعید حسینی معاون سفیر و محمدرضا کریم زاده رایزن بازرگانی سفارت جمهوری اسلامی ایران، استاندار خراسان جنوبی را همراهی کردند.

همچنین «سید یحیی اخلاقی» رئیس ترانزیت و تسهیلات تجارتی و میرسعید سعیدی رییس عمومی تجارت بین المللی وزارت صنعت و تجارت افغانستان نیز در این دیدار حضور داشتند.

یحیی اخلاقی در این دیدار به موانع موجود درخواست اعطای تسهیلات در این بخش پذیرش اسناد مراجع افغان از جمله گواهی های صادره نظیر گواهی بیمه، رانندگی و مانند آن شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید