فعال سیاسی اصولگرا: ائمه جمعه گرایش به رهبری دارند

کدخبر: ۲۶۰۷۳۲
یک عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درباره گرایش سیاسی ائمه جمعه گفت: ائمه جمعه گرایش به رهبری دارند.
فعال سیاسی اصولگرا: ائمه جمعه گرایش به رهبری دارند

به گزارش اقتصادنیوز، حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این که کاهش فاصله مردم و مسئولین در اماکن عمومی به ویژه نماز جمعه اقدامی است که از چندی پیش توسط امامان جمعه در استان‌ها انجام شده است، اظهار کرد: با این حال این اتفاق در تهران به خاطر حساسیت‌های موجود و ضریب امنیتی مسوولانی که در نماز جمعه شرکت می‌کنند، به تاخیر افتاده بود، اما اقدام اخیر امام جمعه موقت تهران با استقبال مردم و کارگزاران نظام مواجه شد. وضعیت امنیتی در حال حاضر برای مسئولان سفید است و اقدامات امنیتی در نماز جمعه موجب افزایش ضریب امنیتی این مراسم شده است؛ بنابراین ایجاد موانع بین مردم ومسئولان دیگر ضرورتی ندارد.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان این‌که «از بین رفتن فاصله مردم و مسولین در نماز جمعه موجب افزایش پاسخگویی مسولان به مطالبات مردم می‌شود»، تصریح کرد: از سویی مردم هم احساس می‌کنند مسئولان با آن‌ها همراه هستند. در نتیجه صمیمیت و رابطه دوستانه مردم و مسئولان افزایش می‌یابد. در گذشته پس از اتمام نماز جمعه، مسئولان بلافاصله محل نماز جمعه را ترک می‌کردند، اما اکنون مردم می‌توانند بعد از نماز جمعه مطالبات خود را با آن‌ها در میان بگذارند.

وی خاطرنشان کرد: به طور قطع نرده‌های نماز جمعه تنها مانع رابطه مردم و مسئولان نیست بلکه سبک زندگی و معاشرت اجتماعی مسئولان است که فاصله را ایجاد می‌کند. وقتی مسئولان در ماشین‌های حفاظتی تردد کرده و به خواسته مردم بی‌توجه باشند، فاصله بین آن‌ها و مردم ایجاد می‌شود. اما اگر مسئولان دنبال کاهش مشکلات مردم باشند، زندگی آن‌ها در سطح مردم باشد و از روحیه اشراف گری و ریاست طلبی به دور باشند، این فاصله کمتر می‌شود.

وی همچنین بیان کرد: مهمترین تاثیر حضور حجت الاسلام حاج علی اکبری در نماز جمعه تهران این است که زمینه برای حضور بیشتر جوانان در نماز جمعه فراهم می‌شود. ائمه جمعه خیلی با ادبیات جوانان سازگاری ندارند و ادبیات آن‌ها جوان‌پسند نیست. حضور امثال حجت الاسلام حاج علی اکبری در نماز جمعه که با نسل جدید آشنایی دارند، می‌تواند گرایش نسل جوان را به نماز جمعه افزایش دهد.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در پاسخ به سوالی درباره گرایش سیاسی ائمه جمعه گفت: ائمه جمعه گرایش به رهبری دارند. البته ممکن است یک امام جمعه مطلبی بیان کند که احساس شود از یک گرایش سیاسی حمایت می‌کند، اما ائمه جمعه عمدتا خط رهبری را دنبال می‌کنند، نه خط جریان‌های سیاسی را. اگر یک امام جمعه نقدی بر دولت داشت، نباید گفت در یک جریان خاص سیاسی است. موضع گیری ائمه جمعه توسط شورای سیاست گذاری ائمه جمعه هدایت می‌شود و خود ائمه جمعه نیز نظرات خاص خود را دارند و راهبردهای شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه نیز برگرفته از موضع رهبری است.

وی در پایان بیان کرد: من معتقدم ائمه جمعه در مطالب خود باید نوآوری داشته باشند و از ادبیات روز بهره برده و به خواسته مخاطبین خود توجه کنند و در مسائل سیاسی واجتماعی به روز باشند. این عوامل در جذب جوانان به نماز جمعه نقش مهمی دارد. مردم انتظار دارند نماز جمعه محلی برای تامین نیازهای عقیدتی آنها و بیان تحلیل‌های جامع و واقع‌بینانه‌ای از شرایط کشور باشند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید