نماینده عرب‌زبان کنست استعفا داد

کدخبر: ۲۶۰۷۶۱
اقتصادنیوز: نماینده زن عرب‌زبان کنست صهیونیستی اعلام کرد که از نمایندگی کنست کناره‌گیری خواهد کرد و در انتخابات پارلمانی زودهنگام آتی نیز نامزد نخواهد شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، حنین زعبی در سخنرانی خود در جمع اعضای کمیته مرکزی جمعیت ملی دموکراتیک تصریح کرد که پایان مرحله‌ای مهم و پربار در زندگی سیاسی خود را که طی آن در راستای پروژه، افکار و ارزش‌های جمعیت ملی دموکراتیک حرکت می‌کرد، اعلام خواهد کرد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین به نقل از شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی، وی افزود: زمان تغییر مکان فرا رسیده است اما قرار نیست مسیر تغییر کند. من برای تقویت جمعیت ملی دموکراتیک، آرمان‌ها، افکار و شخصیت آن تلاش خواهم کرد.

این در حالی است که جمال زحالقه، رئیس جمعیت ملی دموکراتیک هم قبل از این اعلام کرده بود که هفته آینده تصمیم خود برای نامزدی یا عدم نامزدی در انتخابات آتی کنست را اعلام خواهد کرد.

در همین راستا، آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ مستعفی رژیم صهیونیستی و رئیس حزب تندرو و راست‌گرای «اسرائیل خانه ما» در واکنش به این تصمیم حنین زعبی، اعلام کرد: بهتر است زعبی از کنست خارج شود. برای او در غزه یا در بیروت آرزوی موفقیت می‌کنم.

یوئیل حسون، یکی از اعضای صهیونیست کنست نیز در واکنش به این تصمیم نماینده عرب‌زبان مدعی شد: زعبی حتی از نظر خود عرب‌ها هم یکی از تندروترین نمایندگان در کنست بود که از تمام توانش برای ضربه زدن به همزیستی مسالمت آمیز در اسرائیل و مشروعیت‌بخشی خطرناک به تروریسم استفاده کرد. خوب شد که او رفت اما باید نسبت به کارهایش مواظب باشد؛ چرا که دیگر خبری از مصونیت پارلمانی نیست.

حنین زعبی در مدت حضورش در کنست صهیونیستی یکی از مهم‌ترین حامیان حقوق فلسطینیان و به ویژه عرب‌های ساکن اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸ بود و بارها در برابر قوانین و تصمیمات نژادپرستانه کنست ایستادگی و برای افشای چهره واقعی رژیم صهیونیستی تلاش کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید