سوال نماینده اصفهان از بطحایی درباره نظام رتبه‌بندی معلمان

کدخبر: ۲۶۰۸۲۷
اقتصادنیوز: نماینده مردم اصفهان در مجلس با انتقاد از تعلل آموزش و پرورش در ارائه لایحه نظام رتبه بندی معلمان به مجلس گفت: این لایحه از سال ۸۱ در دولت مطرح است اما هنوز به مجلس ارائه نشده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خانه ملت، حسن کامران دستجردی در جلسه علنی امروز (یکشنبه، 16 دی) مجلس شورای اسلامی در توضیح سوال خود از وزیر آموزش و پرورش درباره نظام رتبه‌بندی معلمان گفت: چندین سال است که این موضوع از سوی دولت‌های مختلف مطرح می‌شود اما عدم تحقق آن سبب خستگی معلمان از این اظهارات بی‌عمل شده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همه شعار می‌دهند که معلم از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است در حالی که دولت هنوز لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان را به مجلس نیاورده است؛ برای ارائه لایحه زمان مشخصی نیز تعیین کردیم اما در این محدوده زمانی هم دولت اقدامی نکرده است.

وی افزود: بودجه آموزش و پرورش برای سال 98 غیرشفاف و نامشخص است زیرا در مصاحبه‌های مختلف اعداد و ارقام متعددی اعلام شده است.

کامران در ادامه یادآور شد: قانون مهندسی نیروی انسانی بر اساس سند تحول و نقشه جامع علمی کشور نیز از سوی آموزش و پرورش اجرا نشده، همچنین خروجی این وزارتخانه که باید تربیت نسل باشد با نواقصی روبه‌رو است.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: در سال 81 صحبت از طرح ارتقاء شغلی شد که این موضوع نیز به سرانجام نرسید، هم اکنون نیز مشخص نیست دو هزار میلیارد بودجه‌ای که برای رتبه‌بندی معلمان در وزارت آموزش و پرورش از آن صحبت می‌شود در کدام بخش قرار است هزینه کنند.

وی ادامه داد: وزیر آموزش و پرورش اذعان دارد در کمیسیون‌های دولت پرونده این لایحه مختومه است حال آن که از سال 81 این پرونده در دولت مانده و لایحه‌ای به مجلس نرسیده است.

کامران در ادامه با انتقاد از سیستم نظارتی موجود مجلس بر اجرای قانون و دولت گفت: این لایحه از 6 شهریور ماه سال 97 در دفتر دولت طبق اظهارات وزیر آمده اما بیش از 3 ماه است که هنوز در پیچ و خم‌های کمیسیون‌ها قرار گرفته و تعیین تکلیف نشده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه صحبت از اجرای نظام رتبه‌بندی به یک سراب برای معلمان تبدیل شده است ، گفت: 31 استان با یک میلیون معلم و چندین میلیون دانش آموز وجود دارد که مشخص نیست برای ارتقاء شایستگی چگونه عمل می‌شود.

کامران افزود: در برنامه ششم توسعه دولت مکلف به تحول در نظام تعلیم و تربیت شده اما برای افزایش بهره‌وری هیچ اقدامی صورت نگرفته است. در لایحه‌ای هم که وزیر در مورد آن صحبت می‌کند آمده برای صلاحیت حرفه‌ای معلمان باید گواهینامه صلاحیت صادر و در شورای عالی آموزش و پرورش تصویب شود اما اراده‌ای برای اجرای این قانون وجود ندارد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: معلمان عموماً دو شغله هستند زیرا اراده‌ای برای عملی کردن اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان وجود ندارد؛ در حالی که وزارت آموزش و پرورش باید به گونه‌ای عمل کند که بیکاری پنهان هم از بین رود./

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید