سفیر آمریکا در اسرائیل؛

«معامله قرن» علنی می‌شود

کدخبر: ۲۶۰۸۷۴
اقتصادنیوز؛ دیوید فریدمن، سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی اعلام کرد که طرح این کشور برای صلح در خاورمیانه در حال حاضر علنی نخواهد شد.
«معامله قرن» علنی می‌شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ «دیوید فریدمن»، سفیر ایالات متحده آمریکا در فلسطین اشغالی اظهاراتی درباره «طرح صلح» این کشور مطرح کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از فریدمن گزارش داد که این طرح صلح آمریکایی در خصوص خاورمیانه است و تا چند ماه دیگر علنی نخواهد شد.

یک مسئول بلندپایه در کاخ سفید هم اعلام کرد که آمریکا قصد دارد اعلام طرح پیشنهادی خود موسوم به «معامله قرن» را که با هدف ادعایی صلح بین مردم فلسطین  رژیم صهیونیستی تدوین شده است، به پس از انتخابات پارلمانی این رژیم موکول کند.

«نیکی هیلی» سفیر آمریکا در سازمان ملل 18 دسامبر سال گذشته اعلام کرد که دولت ترامپ طرحی را برای صلح در خاورمیانه در نظر دارد که برای صلح بین مردم فلسطین و رژیم صهیونیستی است.

هیلی ادعا کرد که این طرح با طرحهای پیشین متفاوت بوده و بسیار طولانی‌تر است و «عناصر جدیدی را وارد گفت‌وگو می‌کند.».

در همین ارتباط، سفیر ایالات متحده آمریکا در فلسطین اشغالی اخیرا  گفت که آمریکا برای طرح موسوم به معامله قرن جدول زمانی تعیین نکرده است.

 او با بیان اینکه بعید است جزئیات مربوط به معامله قرن در آینده منتشر و اجرا شود، اظهار داشت که «معامله [بر سر درگیری‌ها در فلسطین] به زودی منتشر نخواهد شد و هیچ گونه جدول زمانی برای آن وجود ندارد».

سفیر آمریکا احتمال دست‌یابی توافق آتش‌بس طولانی مدت بین جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با رژیم صهیونیستی را بعید دانست و گفت که امضای توافق آتش بسی از این قبیل بدون حضور و مشارکت تشکیلات خودگردان، می‌تواند «جایزه‌ای» برای حماس باشد.

در همین راستا، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اواخر دیماه سال گذشته بعد از مشاهده نقشه راه آمریکا برای سازش با رژیم صهیونیستی تصمیم گرفت مذاکرات با تیم آمریکایی را لغو کند.

 منابع سعودی جزئیاتی از اسناد طرح «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای سازش بین فلسطین و اسرائیل را به عباس ارائه کرده‌بودند و وی پس از مشاهده این اسناد اعلام کرد که دیگر به پای میز مذاکره با تیم ترامپ برنمی‌گردد.

در طرح ترامپ که توسط «جرد کوشنر» داماد و مشاور ارشد وی نوشته شده، تشکیل یک نهاد فلسطینی که کمتر از یک دولت بوده و همچنین بر پایه مرزهای 1967 نیست، آمده است.

همچنین در این طرح، اسرائیل مرزهای این نهاد فلسطینی با اردن را کنترل کرده، شهرک‌ها برچیده نشده و مسئله قدس هنوز تحت مذاکره بوده و همچنین صحبتی از بازگشت آوارگان فلسطینی به وطن خود نشده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید