واکنش‌ها به انتشار مذاکرات میرحسین موسوی در سال 88 توسط یک فعال سیاسی

کدخبر: ۲۶۰۸۸۸
قتصادنیوز: انتشار ویدئویی از بیانات مقام معظم رهبری در 30 تیر 88 درباره حوادث آن سال واکنش‌های متعددی را به همراه داشت.

ا به گزارش اقتصادنیوز، ایرنا در این باره نوشت: در این زمینه«میرحسین موسوی» در پیامی خواست تا نوار مذاکرات او و مقام‌معظم رهبری در سال 88 منتشر شود. این مساله واکنش های متفاوتی را در فضای مجازی برانگیخت.

«سعید شریعتی» فعال سیاسی اصلاح طلب در رشته توییت‌هایی برداشت خود از اظهارات نامزدمعترض به نتایج انتخابات 88 در دیدار با مقام‌معظم رهبری را منتشر کرد.

مجموع این رخدادها، واکنش ها متفاوتی را در توییتر برانگیخت. 

کاربران با هشتگ هایی چون «#مذاکرات_88»، «#میرحسین_موسوی»، «#محرمانه_نداریم» و .... به این موضوع واکنش نشان دادند.

«شهربانو امانی» عضو شورای شهر در صفحه خود نوشت که مذاکره سال 88 را منتشر کنید.مردم صاحبان اصلی کشور هستند و هیچ محرمانه ای با مردم نداریم‌.

«احمد مازنی» نماینده مجلس هم نوشت که مردم را غریبه ندانیم. پیشنهاد انتشار مذاکره می تواند به شفافیت فضای سیاسی کشور کمک کند. 

کاربران دانستن در مورد محتوای مذاکرات مورد نظر را «حق» خود دانستند. 

برخی دیگر از کاربران خواستار این شده اند که برای دفاع، فرصتی در اختیار کسانی که در مظان اتهام هستند قرار بگیرد. این کاربران «یک طرفه» به قضاوت نشستن را عادلانه نمی دانند.

بسیاری از کاربران انتشار این نوار را موجب روشن شدن حقایق دانسته اند. «محمود صادقی» هم در توییت خود آوردکه در اظهارنظرها و قضاوت ها درباره وقایع سال 88 همواره یک طرف ادعاهای خود را مطرح کرده و مجالی برای انتشار و شنیده شدن ادعاهای معترضین فراهم نشده است و این امر به غبارآلودترشدن فضا دامن زده است؛ انتشار متن کامل مذاکرات به روشن شدن حقایق کمک خواهد کرد.

برخی کاربران اما از زاویه ای انتقادی به این مساله پرداخته اند. این گروه واکنش میرحسین را منفعلانه دانسته اند. از دید آنها خود میرحسین سال ها فرصت داشت تا در این مورد شفاف سازی کند ولی نکرد. کاربری نوشت: «او حتی خودش حاضر نیست به هوادارانش بگوید که در مذاکرات88 چه گذشته است .»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید