پشیمانی انگلیسی‌ها از برگزیت

کدخبر: ۲۶۰۸۸۹
اقتصادنیوز: مردم انگلیس که سال2016با شرکت در همه پرسی و رای مثبت به خروج این کشور از اتحادیه اروپا راه دشواری را مقابل سیاستمداران قرار دادند، اکنون بنابر تازه‌ترین نتایج نظرسنجی درآستانه خروج کشورشان از اتحادیه اروپا، از نتیجه همه‌پرسی پشیمان شده و به عضویت در این اتحادیه گرایش پیداکرده‌اند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، این نظرسنجی که از سوی موسسه یوگو منتشرشده حاکی است چنانچه همه‌پرسی دیگری هم اکنون برگزار شود، 46 درصد مردم انگلیس به ماندن در اتحادیه اروپا و 39درصد به خروج از آن رأی خواهند داد؛ 15درصد باقی‌مانده هم ابراز بی‌تفاوتی کرده‌اند که جزء آرای خاکستری به شمار می‌روند. 

تحلیلگران بر این باورند چنانچه آرای خاکستری از نتایج به‌دست ‌آمده کسر شود، می‌توان دریافت که 54 درصد در مقابل 46 درصد خواستار ادامه عضویت در اتحادیه اروپا هستند. این در حالی است که در همه‌پرسی سال 2016 میلادی 52 درصد در مقابل 48 درصد به خروج از اتحادیه اروپا رأی دادند.

نظرسنجی یادشده توسط کارزار رأی مردم از سوی 25 هزار نفر صورت گرفته که خواستار برگزاری همه‌پرسی مجدد برگزیت هستند.

ترزا می نخست‌ وزیر انگلیس با برگزاری همه‌پرسی مجدد برگزیت مخالف است و قصد دارد تا دو هفته دیگر توافقنامه خروج از اتحادیه اروپا را به رأی پارلمان بگذارد.

او که ماه گذشته از ترس شکست در پارلمان، این رأی‌گیری را یک ماه به تأخیر انداخت، امروز در گفت ‌و گو با شبکه تلویزیونی بی بی سی ابراز اطمینان کرد که در این رابطه تغییر دیگری رخ نخواهد داد. نخست‌وزیر انگلیس درعین‌حال هشدار داد رأی مخالف نمایندگان مجلس، اوضاع کشور را به هرج‌ومرج خواهد کشاند.

او همچنین در یادداشتی که در نشریه ساندی میل منتشر شد، نوشت: حمایت از توافق به‌دست‌آمده تنها راه احترام به رأی مردم و حفاظت از مشاغل و امنیت کشور است. 

«می» مدعی شد جایگزین دیگری در برابر توافق‌نامه برگزیت وجود ندارد، 'اما برخی در پارلمان کمر بسته‌اند که مانع خروج کشور از اتحادیه اروپا شوند و از برگزاری همه‌پرسی مجدد حمایت می‌کنند'

سایرین هم به گفته او، به حدی روی دیدگاه خود درباره خروج از اتحادیه اروپا متمرکزشده‌اند که هرگز به توافق دست پیدا نخواهند کرد. «می» در پایان گروههای مخالف توافقنامه برگزیت را دشمنان دمکراسی و آینده مردم کشور معرفی کرد.

کمتر از سه ماه دیگر انگلیس رسماً از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد و نخست‌وزیر این کشور تلاش می‌کند تا توافقنامه برگزیت را که پس از نزدیک به دو سال مذاکره با اتحادیه اروپا به دست آمد از سد پارلمان بگذراند. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید