طراحی برنامه ای برای مقابله با شبکه های اجتماعی

کدخبر: ۲۶۰۹۰۵
اقتصاد نیوز:محققان برنامه هایی با استفاده از تقویت منفی، به شکل ارتعاشات گوشی های هوشمند پایدار را توسعه داده اند تا به کاربران یادآوری کند که از حدود زمانی که از پیش برای استفاده از تلفن تعیین کرده اند ، تجاوز کرده اند .
طراحی برنامه ای برای مقابله با شبکه های اجتماعی

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از ایسکانیوز، در این تحقیق که بر روی دانشجویان دانشگاه کورنل ایالات متحده انجام شده است ، بسیار شنیده شد که دانشجویان اعلام کردند قسمت اعظم وقت خود را در رسانه های اجتماعی هدر دادهاند که معمولا هم از یک کلیک ساده بر روی فیسبوک و یوتویوب آغاز می شود که معمولا تنها برای یک تفریح کوچک و تغییر مزاج به سراغ آن می روند.

هر چند که معمولا این تفریح سریع همیشه هم چندان سریع نخواهد بود.بارها اتفاق افتاده که تنها چند دقیقه تفریحی به یک ساعت رسیده است چرا که ذات ماهوی این برنامه ها به گونه ای طراحی شده است که مردم را همواره به خود مشغول نگه دارند.

بنابراین محققان این مطالعه به فکر افتادند تا راه هایی را برای از ایجاد تداخل در کارهای این اپلیکیشن ها طراحی کرده و تمرکز مردم را به سوی کار برگردانند.

این تیم تحقیقاتی اعلام کردند که به دنبال مسدود کردن این برنامه ها نیستند چرا که هم اکنون هم برنامه های فیلترینگ وجود دارند و از آنجایی که این سایت ها هم جنبه سرگرمی و هم کمکی دارند، بسیاری از مردم ممکن است از ثبت نام برای یک ابزار که آنها را از این برنامه های خاص به طور کامل بیرون بکشد ، امتناع کنند. در عوض آنها به دنبال نظریه هایی اقتصاد رفتاری و روانشناسی برای توسعه برنامه هایشان هستند.

آنها در همین راستا برنامه ای را طراحی کردند که هنگامی که کاربر از حد مجازی که خود برای کار در شبکه های مجازی تععین کرده است فراتر می رور، مدام با بوق زدن و لرزیدن در هر 5 ثانیه به کاربر هشدار می دهد تا فرد بلاخره از برنامه خارج شود.

ارتعاش از انجام کاری جلوگیری نمی کند، اما به عنوان یادآوری و تقویت منفی برای کاربر تلفن عمل می کند.

محققان می گویند از آنجایی که گوشی های هوشمند در حال حاضر دارای ویژگی ارتعاش هستند، این روش نیازی به هیچ سخت افزاری اضافی ندارد و این باعث می شود که این کار نه تنها ساده اما موثر باشد بلکه از لحاظ اقتصادی هم بسیار برای هر دو طرف باصرفه است.

محققان دریافتند کاربرانی که اپلیکیشن ارتعاش را دریافت می کردند در طول هفته بیش از 20 درصد وقتی را که برایفیس بوک هزینه می کردند، کاهش دادند اما این ارتعاش تعداد دفعاتی که به برنامه سر زده و آن را باز می کردند، کاهش نداد و هنگامی که مداخلات ارتعاش در هفته سوم متوقف شد، شرکت کنندگان به سطوح استفاده منظم خود بازگشتند.

در آینده، محققان قصد دارند به این مطالعات گسترده تر نگاه کنند و امیدوارند که این ابزار را به عنوان یک برنامه عمومی توسعه داده و در دسترس عموم قرار دهند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید