سخنگوی کاخ سفید: تعطیلی دولت شاید سال‌ها طول بکشد!

کدخبر: ۲۶۱۰۳۰
اقتصادنیوز: سخنگوی کاخ سفید ضمن تاکید بر اهمیت ساخت دیوار مرزی مکزیک اعلام کرد همانطور که رئیس‌جمهور آمریکا گفته است، تعطیلی دولت ممکن است سال‌ها طول بکشد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه هیل نوشت، «سارا سندرز»، سخنگوی کاخ سفید روز گذشته (یکشنبه) در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز بار دیگر دموکراتها را عامل اصلی تعطیلی دولت آمریکا دانست و اعلام کرد که زمانی که «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور این کشور می گوید تعطیلی دولت ممکن است سالها طول بکشد، این اتفاق می افتد.

وی در این مصاحبه گفت: «دموکراتها بارها گفته اند که از امنیت مرزها حمایت می کنند و اینکه از محافظت از شهروندان آمریکایی حمایت می کنند. هم اکنون زمان آن رسیده که به حرفهایی که زده اند عمل کنند. با رئیس جمهور همکاری کنید، بگذارید این مسئله تمام شود، بگذارید دولت بازگشایی شود.»

سندرز افزود: وقتی رئیس جمهور می گوید تعطیلی دولت ممکن است سالها طول بکشد، این اتفاق می افتد. دموکراتها می دانند که ما به امنیت مرزها نیاز داریم. آنها فقط نمی خواهند رئیس جمهور در این مورد پیروز شود. من فکر می کنم که در یک زمان آنها باید تصمیم بگیرند که بیشتر به مردم آمریکا اهمیت می دهند یا به جنگ با رئیس جمهور این کشور. تاکنون ما هیچ تمایلی از جانب آنها (دموکراتها) برای انجام این کار ندیده ایم.

در بخشی از این مصاحبه از سارا سندرز پرسش شد که چرا ترامپ با بازگشایی بخشهایی از دولت که هیچ ارتباطی به دیوار مکزیک ندارند موافقت نمی کند که در واقع صدها هزار کارمند فدرال بتوانند به کار خود بازگردند، سندرز هم در پاسخ به این پرسش گفت: «ما سالها درباره این مسائل صحبت کرده ایم. گاهی اوقات باید بگوییم که دیگر بس است. بهتر است به یک توافق برسیم. بهتر است مذاکره کنیم. دیگر نباید به خود بگوییم که این کار را 30 روز دیگر انجام می دهیم. یا 45 روز دیگر انجام می دهیم. امروز باید آن را انجام دهیم.»

سندرز در ادامه گفت: رئیس جمهور آمریکا حاضر است هر کاری برای حفظ امنیت مرزهای این کشور انجام دهد. همانطور که در چند هفته گذشته گفته ایم، ما در حال بررسی همه گزینه های روی میز رئیس جمهور هستیم. هر تصمیمی که او بگیرد قطعا قانونی خواهد بود و ما همه  گزینه های موجود را بررسی خواهیم کرد.

سخنگوی کاخ سفید در پایان این مصاحبه گفت: مقدار زیادی مواد مخدر هم از طریق مرز جنوبی کشور وارد آمریکا می شود. 90 درصد هروئین از این مرز وارد آمریکا می شود و 300 آمریکایی هر ماه به خاطر آن جان خود را از دست می دهند.

تعطیلی دولت آمریکا امروز وارد هفدهمین روز خود شده است. به دنبال بی نتیجه ماندن رایزنی ها میان مقامات کاخ سفید و کنگره درباره تأمین بودجه مورد نیاز برای ساخت دیوار مرزی مکزیک، دولت آمریکا از تاریخ 22 دسامبر سال گذشته میلادی تاکنون همچنان تعطیل است و هزاران کارمند فدرال در مرخصی اجباری به سر می برند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید