رسانه کره‌ای خبر داد؛

دیدارهای مخفیانه نمایندگان آمریکا و کره‌شمالی

کدخبر: ۲۶۱۰۹۱
اقتصادنیوز؛ طبق گزارش یک روزنامه چاپ کره جنوبی، نمایندگان آمریکا و کره شمالی در هفته‌های اخیر چندین بار در ویتنام دیدار و درباره دیدار آتی سران دو کشور رایزنی کرده‌اند.
دیدارهای مخفیانه نمایندگان آمریکا و کره‌شمالی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ به دنبال اظهارنظرهای «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا درباره احتمال برگزاری دومین دیدار با رهبر کره شمالی، روزنامه «مون هوآ ایلبو» کره جنوبی، از رایزنی‌های واشنگتن و پیونگ‌یانگ در ویتنام برای تدارک به منظور برگزاری دومین دیدار سران دو کشور خبر داده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از این روزنامه کره جنوبی، نمایندگان وزارت خارجه آمریکا و کره شمالی در هفته‌های اخیر چندین بار در «هانوی» پایتخت ویتنام دیدار و درباره انجام دومین دیدار بین دونالد ترامپ و «کیم جونگ اون» صحبت کردند.

روزنامه «مون هوآ ایلبو» به نقل از منابع دیپلماتیک در سئول و همچنین واشنگتن خبر دیدار نمایندگان آمریکا و کره شمالی را منتشر کرده است.

طبق این گزارش، میزبانی ویتنام از دیدارهای نمایندگان واشنگتن و پیونگ‌یانگ گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال برگزاری دیدار سران دو کشور در ویتنام را تقویت کرده است.

اولین دیدار ترامپ و کیم جونگ اون، ۲۲ خردادماه سال جاری در سنگاپور برگزار شد و سران آمریکا و کره شمالی این نشست را با انتشار بیانیه مشترک ۴ بندی پایان دادند.

در بخش‌هایی از بیانیه سنگاپور تصریح شده بود: «آمریکا و کره شمالی تلاش‌های مشترکشان را برای ساخت رژیم صلح پایدار و ثابت در شبه جزیره کره، همگام می‌کنند» و «کره شمالی متعهد به تلاش برای خلع سلاح اتمی از شبه جزیره کره است».

در روزهای اخیر گمانه‌زنی‌های زیادی درباره احتمال دیدار ترامپ و کیم جونگ اون مطرح شده و حتی رئیس‌جمهور آمریکا هم گفته که «مشتاق» به برگزاری چنین دیداری است.

با گذشت ماه‌ها پس از دیدار سنگاپور، مقام‌های کره شمالی بارها اعلام کرده‌اند که به رغم حسن نیت این کشور و انجام اقداماتی از قبیل توقف آزمایش‌های موشکی و اتمی، آمریکا به اقدامات خصمانه از قبیل اعمال تحریم‌ها و طرح درخواست‌های یکجانبه ادامه داده است.

مواضع آمریکا کار را به جایی رساند که کره شمالی در هشداری تند اعلام کرده که در صورت تداوم خصومت‌های واشنگتن، پیونگ‌یانگ برنامه اتمی خود را از سر می‌گیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید