دیدار حکیم با رئیس‌جمهور و وزیر خارجه عراق

کدخبر: ۲۶۱۱۵۲
اقتصاد نیوز :رهبر جریان حکمت ملی عراق و رئیس ائتلاف اصلاح و سازندگی با حضور در کاخ السلام با رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل  از ایسنا، سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق و رئیس ائتلاف اصلاح و سازندگی با حضور در کاخ السلام با برهم صالح، رئیس جمهور عراق دیدار کرد و در خصوص نتایج سفرهای منطقه‌ای رئیس‌جمهور با وی به گفت‌وگو پرداخت.

حکیم در این دیدار بر اهمیت دیدارها و سفرهای منطقه‌ی رئیس‌جمهور برای شناساندن وضعیت جدید عراق و پیروزی‌های به دست آمده تأکید کرد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق تصریح کرد که امنیت منطقه از امنیت و ثبات عراق آغاز می شود.

دو طرف در این دیدار ضمن بررسی تازه‌ترین تحولات سیاسی عراق و روند تکمیل کابینه، بر لزوم حل و فصل این پرونده در سریع‌ترین زمان ممکن تأکید کردند.

طرفین در پایان تصریح کردند که با تکمیل کابینه، دولت می تواند برای خدمات رسانی و اجرای برنامه های خدماتی و توسعه‌ای خود اقدام کند.

از سوی دیگر، رهبر جریان حکمت ملی عراق و رئیس ائتلاف اصلاح و سازندگی، در دیدار با محمدعلی الحکیم، وزیر امور خارجه عراق، بر ضرورت بهره گرفتن از پیروزی های عراق برای تقویت جایگاه این کشور میان کشورهای جهان و حضور اثرگذار عراق در همه پرونده های منطقه در راستای منافع کشور تأکید کرد.

در این دیدار که روز دوشنبه در دفتر رهبر جریان حکمت ملی عراق در بغداد انجام شد، سیدعمار حکیم بر ضرورت توجه به اوضاع شهروندان عراقی خارج از کشور و تقویت نقش سفارتخانه ها در ارائه خدمات به شهروندان و تعلق داشتن سفارتخانه ها به همه شهروندان تأکید کرد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین خواستار تلاش جدی و شبانه روزی برای بازگشت نقش محوری عراق در نهادهای بین المللی و منطقه ای شد و تأکید کرد که موضع عراق در مسائل اصلی امت عربی و امت اسلامی ثابت و تغییرناپذیر است.

در این دیدار همچنین تازه ترین تحولات سیاسی عراق و منطقه بررسی شد.

در همین حال، سیدعمار حکیم در دیدار با حیدر العبادی، رئیس ائتلاف نصر، و ایاد علاوی، رئیس فهرست الوطنیه، تازه‌ترین تحولات سیاسی و روند تکمیل دولت و ضرورت فیصله دادن سریع این موضوع را بررسی کرد.

در این دیدار بر اهمیت واگذاری مسئولیت وزارتخانه‌ها به وزرای کارآمد و پاکدست و توانا در عمل به مسئولیت‌ها تأکید و از همه تشکل های سیاسی خواسته شد که به برای پایان دادن به بن بست سیاسی در کشور به مسئولیت خود عمل کنند.

حاضران همچنین بر اهمیت تعامل ائتلاف «اصلاح و سازندگی» با دیگر نیروهای سیاسی ملی به خصوص ائتلاف «البناء» و رسیدن به دیدگاهی مشترک درباره مصالح عالی کشور تأکید کردند.

حمایت از دولت در اجرای برنامه های توسعه ای و خدماتی اش از دیگر محورهای این نشست بود.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید