رئیس سازمان بسیج: راه‌حل مدیریت جامعه نسخه لیبرالیستی نیست

کدخبر: ۲۶۱۲۴۸
اقتصادنیوز: رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: امروز دنیا به این نتیجه رسیده که راه‌حل مدیریت جامعه انسانی نسخه لیبرالیستی نیست و نظام سرمایه داری غرب شکست خورده است.

به گزارش اقتصانیوز به نقل از ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار «غلامحسین غیب پرور» روز سه‌شنبه در دومین همایش سراسری راویان انقلاب و دفاع مقدس با تقدیر از برگزار کنندگان این همایش اظهار داشت: این همایش اقدامی مبارک و اساسی است و برکات زیادی دارد و امیدوارم اثربخشی خوبی را در آن شاهد باشیم.

وی به سالگرد عملیات کربلای پنج اشاره و خاطرنشان کرد: دو هفته پس از کربلای چهار، کربلای پنج آغاز شد، در عملیات کربلای چهار ما با یک عدم الفتح مواجه بودیم.

رییس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: من تمایل ندارم در این مورد صحبت کنم چون در این مقطع از انقلاب اسلامی این موضوع مشکل را حل نمی کند، مخصوصاً که بخواهد در سطح جامعه یا رسانه ها مطرح شده و به آن پرداخته شود.

غیب پرور با بیان این که من در کربلای پنج مسئول محور بودم، خاطر نشان کرد: در این عملیات تا 9 صبح بارقه ای از پیروزی دیده نمی‌شد اما شرایط تغییر کرد.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره این عملیات گفتند که اگر کسی این ایام و لیالی و کربلای پنج را فراموش کند از اردوگاه انقلاب اسلامی خارج شده است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: این انقلاب یک اتفاق بی همتا در عالم است و در مقام قیاس با سایر انقلاب های دنیا، شاخص های آن بسیار بالاتر است.

غیب پرور یادآور شد: انقلاب فرانسه با خونریزی و جنگ پیروز شد که آورده آن ارائه تفکر لیبرالیستی به جهان امروز بود.

وی ادامه داد: امروز دنیا به این نتیجه رسیده که راه‌حل مدیریت جامعه انسانی نسخه لیبرالیستی نیست و نظام سرمایه داری غرب شکست خورده است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه به انقلاب 1919 روسیه اشاره و خاطرنشان کرد: این انقلاب با خونریزی دهها هزار نفری به دست آمد، آنها مدعی بودند که مالکیت شخصی وجود ندارد و هرچه هست از آن دولت هاست.

غیب پرور گفت: استالین صدها هزار نفر را قتل عام کرد و این انقلاب با زور ۷۰ سال دوام پیدا کرد، در این انقلاب مذهب جایی نداشت.

وی درمورد انقلاب اسلامی ایران خاطرنشان کرد: این انقلاب با جنگ به دست نیامد بلکه در پناه دین خدا به نتیجه رسید و رهبر آن یک مرد الهی بود و قابل قیاس با رهبران انقلاب های بزرگ دنیا نیست، یک مرد موحد که همه عمر خود را وقف دین خدا کرده و هیچ چیز برای خود نخواست.

رییس سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: مردم از سر باور رهبر خود را قبول کردند و برای امام کم نگذاشتند، در این انقلاب همه اقوام، نژادها و همه ادیان و مذاهب در حال زندگی هستند.

غیب پرور با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اقوام و مذاهب مختلف در جنگ تحمیلی گفت: همه اقوام از جمله آذری زبان های با غیرت، لرهای شجاع، کردهای میهن‌پرست، بلوچ های فهیم، ترکمن ها، فارس های بیدار، عشایر با بصیرت، در انقلاب اسلامی و در دفاع از آن و در عرصه هشت سال دفاع مقدس حضور داشتند.

وی به رشد علمی ایران تاکید کرد و افزود: در عرصه‌های مختلف به برکت انقلاب اسلامی شاهد رشد شاخص ها هستیم اما این شد به مفهوم این نیست که ما مشکل نداریم.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با انتقاد از تبیین و تبلیغ دستاوردهای انقلاب اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در خط مقدم تبیین انقلاب اسلامی هستند.

غیب پرور با بیان این که نظام مدیریتی کشور دچار نقصان است، به افتخارات انقلاب اسلامی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: برخی این افتخارات را قبول ندارند و آویزان آمریکا و اروپا می شوند.

وی ادامه داد: آنچه که افتخار است مربوط به خودباوری دینی ملتی است که بارها امتحان خود را پس دادند، استقلال، رشد، تعالی و ترقی در خانه اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها نیست.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی اظهار داشت: به فضل خدای بزرگ این انقلاب استمرار خواهد داشت تا به دست صاحب اصلی آن برسد.

غیب پرور با تاکید بر این که آینده از آن انقلاب اسلامی است، تاکید کرد: ما حتما از مشکلات عبور خواهیم کرد.

وی در ادامه به موضوع روایتگری اشاره کرد و گفت: در انتقال آنچه که در گذشته انقلاب اسلامی به ویژه در سال دفاع مقدس گذشته است ما نیازمند رویکردهای جدید هستیم.

رییس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: نیاز داریم نسل جدید راویان را تربیت کنیم و اگر این کار را انجام ندهیم لطمه خواهیم خورد.

غیب پرور تصریح کرد: من قبلا از برخی شخصیت‌های تاریخی گفتم و برخی برداشت سو کردند. اسطوره‌ها دست نیافتی هستند ولی الگوها در بین مردم بودند. ما نیاز نداریم در مورد شهیدان غلو کنیم.

وی یادآور شد: ما امروز نیازمند رویکرد جدید هستیم. امروز فرزندان ما چقدر در فضای مجازی هستند؟ راویان باید شهدا را حتی در کلیپ‌های چند دقیقه‌ای به نسل جدید معرفی کنند. امروز باید روایتگری به دانشگاه برود. بسیج اساتید باید وارد عرصه شود. روایت‌گری باید به سمت اقشار برود.

رییس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: روایتگری را صادقانه و با اخلاص انجام دهید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید