انتشار درآمد دلال‌های فوتبال !

کدخبر: ۲۶۱۳۷۷
اقتصاد نیوز: دلال‌ها و مدیر برنامه‌های بازیکنان فوتبال از محل پورسانت نقل‌وانتقالات درآمد بالایی دارند. حالا سازمان لیگ فوتبال آلمان می‌خواهد این درآمدها را که باشگاه‌ها اعلام می‌کنند، به صورت شفاف منتشر کند.
انتشار درآمد دلال‌های فوتبال !

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از خبرگزاری ورزشی آلمان (اس‌ای‌د) این تصمیم را ۳۶ باشگاه حرفه‌ای حاضر در دسته‌های اول و دوم بوندس‌لیگا در مجمع عمومی سازمان لیگ فوتبال آلمان گرفتند. راینهارد رائوبال رییس سازمان لیگ آلمان در این مورد توضیح داد: «هیچ چیزی برای پنهان کردن وجود ندارد. این اعداد ارقام به هر حال توی دفاتر باشگاه‌ها هم ثبت می‌شود و بعد از آن هم می‌توان منتشرشان کرد.»

پیش از این در سال ۲۰۱۶ نیز یک بار سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال آلمان پرداخت‌های پورسانت توسط هر باشگاه را منتشر کرده بودند. اما بعد از آن سازمان لیگ انتشار این اعداد و ارقام را متوقف کرد، چون سایر لیگ‌ها اروپایی حاضر به انتشار ارقام خود نبودند. اما به گفته رائوبال حالا فیفا دستمزد مدیر برنامه‌ها را هدفمند‌تر از قبل دنبال می‌کند: «می‌دانیم که این دستمزدها افزایش یافته‌اند و خیلی بالا هستند.»

بر اساس گزارشی که فیفا به تازگی تهیه کرده، باشگاه‌ها از اول ژانویه ۲۰۱۳ تا کنون ۱٫۹ میلیارد یورو بابت پورسانت دلال بازیکنان پرداخت کرده‌اند. در سال ۲۰۱۸ به تنهایی ۴۸۴ میلیون یورو پرداخت شده است. از این مبلغ در سال ۲۰۱۸ باشگاه‌های آلمان، انگلستان، اسپانیا، ایتالیا، فرانسه و پرتغال ۸۳٫۹ درصد کل پرداخت‌ها را انجام داده‌اند. از سال ۲۰۱۳ تا کنون شش درصد نقل‌وانتقالات باعث بیش از نیمی از کل مبلغ پرداخت شده بوده‌اند.

طبق گزارش فیفا، در سال ۲۰۱۸ در مجموع ۱۶۴۲۱ نقل‌وانتقال ثبت شده‌اند. در این میان در ۱۲۰۵ مورد واسطه‌ها از طرف باشگاه خریدار معامله را جوش داده‌اند، در ۳۳۱ انتقال از طرف باشگاه فروشنده و در ۲۳۰۴ از طرف بازیکنان. از ۷۴۵۷ باشگاهی که از سال ۲۰۱۳ تا کنون در نقل‌وانتقالات دخیل بوده‌اند، ۱۰۶۰ باشگاه دست‌کم یک بار از خدمات یک دلال استفاده کرده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید