ظریف در مصاحبه با رویترز:

خروج از برجام گزینه کنونی تهران است

کدخبر: ۲۶۱۵۸۵
اقتصادنیوز؛ محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران در گفت‌وگو با رویترز تصریح کرد: خروج از برنامه هسته‌ای که در سال 2015 با قدرت‌های جهان به امضا رسید گزینه کنونی تهران است اما تنها گزینه روی میز ما نیست.
خروج از برجام گزینه کنونی تهران است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران که برای حضور در کنفرانس سالانه رایسینا در دهلی نو پایتخت هند به سر می‌برد در مصاحبه با رویترز گفت، ایران به برنامه‌های هوافضا خود ادامه می‌دهد و هیچ قانون بین‌المللی چنین برنامه‌ای را ممنوع نکرده است.

وزیر خارجه ایران در ادامه تصریح کرد، خروج از برنامه هسته‌ای که در سال 2015 با قدرت‌های جهان به امضا رسید گزینه کنونی تهران است اما تنها گزینه روی میز ما نیست.

به گزارش رویترز، آمریکا در اوایل ماه جاری طی پیامی هشدار آمیز علیه برنامه‌های موشکی ایران مدعی شد که برنامه‌های موشکی ایران قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را نقض می‌کند زیرا آنان از فن آوری موشک‌های بالستیک استفاده می‌کنند.

گفتنی است، آمریکا به دلیل ترس از افزایش قیمت نفت جهانی با اعمال دور دوم تحریم‌های این کشور علیه مردم ایران، سرانجام به اعطای معافیت به هشت کشور جهان برای ادامه واردات نفتی از ایران به مدت 180 روز مجبور شد که از میان هشت کشور معاف شده پنج کشور در حوزه منطقه آسیا و چین و هند نیز در این میان از بزرگ‌ترین خریداران نفت این منطقه از ایران است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید