محسن آرمین:

عملیات والفجر مقدماتی هم مانند کربلای۴ لو رفته بود

کدخبر: ۲۶۱۹۷۲
اقتصادنیوز: محسن آرمین گفت: عملیات والفجر مقدماتی هم مانند عملیات کربلای ۴ لو رفته بود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، محسن آرمین فعال اصلاح طلب گفت: امام گفته بودند هر کسی می تواند به تشخیص فرماندهان به جبهه برود. ما هم از طریق اخوی شهید جمال دهشور (از شهدای سازمان) که یکی از مسئولان سپاه اهواز بود رهسپار اهواز شدیم.

وی افزود: آن زمان قرار بود عملیات والفجر انجام شود. آن عملیات متأسفانه با شکست مواجه شد و تعداد زیادی در آن عملیات شهید شدند. به همین دلیل در تبلیغات اعلام کردند این عملیات والفجر مقدماتی بود در حالی که اصلاً مقدماتی نبود. قرار بود ما پاسگاه صفریه را تصرف کنیم و به کانال ماهی در نزدیکی بصره برسیم.

آرمین اظهار کرد: این روزها صحبت از عملیات کربلای ۴ است و روشن شده است که آن عملیات لو رفته بود می‌خواهم عرض کنم این امر مخصوص کربلای ۴ نبود. عملیات والفجر هم لو رفته بود چند روز پیش از عملیات چند تن از افراد لشگر محمد رسول الله را که در بالا دست لشگر امام حسن مستقر بود در حال شناسایی اسیر شده بودند و روشن بود عراقی ها کاملاً مطلع شده‌اند و عملیات لو رفته است اما فرماندهان اصرار داشتند عملیات انجام شود.

وی ادامه داد: جالب این که وقتی شب اول عملیات با شکست مواجه شد و تمام معبرها و مسیرها لو رفته بود باز اصرار کردند یکی دو شب بعد عملیات مجدداً انجام شود وقتی به فرماندهان تیپ امام حسن می‌گفتیم این عملیات جدید قطعاً محکوم به شکست است پاسخی دادند که خیلی عجیب بود می‌گفتند آقا محسن (آقای محسن رضایی در میان بچه‌های سپاه به آقا محسن معروف بود) به امام گفته ما پاسگاه صفریه را تصرف کرده‌ایم بنا براین باید این عملیات حتماً انجام شود. به هر حال آن عملیات بعداً والفجر مقدماتی نام گرفت و پرونده آن با ناکامی بسته شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید