پمپئو: همکاری آمریکا و بحرین درباره ایران ادامه خواهد داشت

کدخبر: ۲۶۱۹۷۷
اقتصادنیوز؛ مایک پمپئو، وزیر امورخارجه آمریکا گفت که همکاری‌های کشورش با بحرین درخصوص ایران، یمن و "مقابله با تروریسم" ادامه خواهد داشت.
پمپئو: همکاری آمریکا و بحرین درباره ایران ادامه خواهد داشت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ مایک پمپئو، وزیر امورخارجه آمریکا که در روزهای اخیر به منطقه سفر کرده است، با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود دیدارهایش با ولیعهد عربستان و پادشاه بحرین را فوق‌العاده توصیف کرد.

وی در ادامه پیام خود نوشت: همکاری آمریکا و بحرین کماکان رو به گسترش است، از همکاری درخصوص ایران، یمن و مقابله با تروریسم گرفته تا استقرار ناوگان پنجم دریایی آمریکا در بحرین.

وزیر امورخارجه آمریکا پیش از آغاز سفر منطقه‌ای خود گفته بود که در دیدار با سران این منطقه قصد دارد درباره ایران و راه‌های مقابله با این کشور گفت‌گو کند.

وی در سخنرانی‌اش در قاهره با تمرکز روی ایران به تکرار ادعاهای بی اساس و خصمانه واشنگتن علیه این کشورمان پرداخت و ایران را به تلاش برای بی‌ثبات کردن منطقه و حمایت از گروه‌هایی که آمریکا آنها را تروریستی می‌خواند متهم کرد.

پمپئو درباره خروج آمریکا از توافق هسته‌ای نیز مدعی شد: دولت ترامپ از توافق هسته‌ای با ایران و وعده‌های دروغین آنها خارج شد و تحریم‌ها علیه ایران را از سرگرفت. ما از نقش مصر، کویت و اردن در حمایت از تحریم‌های آمریکا علیه ایران تشکر می‌کنیم.

محمد جواد ظریف، وزیر امورخارجه کشورمان در واکنش به این اظهارات ضدایرانی همتای آمریکایی‌اش در صفحه توئیتر خود نوشت: هر جا و هر گاه که آمریکا دخالت می‌کند، هرج و مرج، سرکوبگری و نفرت ایجاد می‌شود. آن روز که ایران بخواهد برای تبدیل‌شدن به یک کشور "نرمال" به تقلید از دولت‌های دست‌نشانده آمریکا و "مدل‌های حقوق بشری" مایک پامپئو رو بیاورد روزی خواهد بود که جهنم یخ ببندد (کنایه از هیچ‌وقت).

بهتر است آمریکا با از دست‌دادن ایران کنار بیاید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید