واکنش فلاحت‌پیشه به همایش ضدایرانی در لهستان

کدخبر: ۲۶۱۹۹۹
اقتصادنیوز؛ حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آمریکایی ها تلاش می کنند با همایش ضدایرانی لهستان استیلای خود را بر اروپا نشان دهند که این اقدام شکستی برای اروپایی ها خواهد بود.
واکنش فلاحت‌پیشه به همایش ضدایرانی در لهستان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ شبکه فاکس نیوز روز جمعه به نقل از مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا گزارش داد: واشنگتن ماه آینده میلادی (فوریه) نشستی با شرکت سران کشورها درباره ایران برگزار می کند.

پمپئو با اعلام این که این نشست 13 و 14 فوریه (24 و 25 بهمن) در لهستان برگزار می شود، گفت: ما دهها کشور را از سراسر دنیا گرد هم می آوریم. این کشورها بر ثبات در خاورمیانه و صلح و آزادی و امنیت در این منطقه تمرکز خواهند کرد و یکی از عناصر مهم آن، این است که اطمینان حاصل کنیم که ایران نفوذ بی ثبات کننده ای ندارد. 

وزیر خارجه آمریکا اظهار داشت: کشورهایی از آسیا، آفریقا، نیمکره غربی، اروپا و خاورمیانه در این نشست حضور می یابند.

«حشمت الله فلاحت پیشه» درباره اظهارات پمپئو تصریح کرد: وزیر خارجه آمریکا بیش از آن که دیپلمات باشد، یک افسر اطلاعاتی بوده و کار وی جنگ روانی است.

وی یادآور شد: پمپئو تلاش کرد در داخل آمریکا این جنگ را بر علیه ایران شکل دهد که با توجه به سیاست های ترامپ و انزوای این کشور، عملا به نتیجه لازم نرسید.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به سیاست جدید وزیر خارجه آمریکا در قبال ایران اشاره کرد و گفت: در حال حاضر پمپئو تلاش می کند این جنگ روانی را در کشورهایی مانند لهستان دنبال کند.

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس ادامه داد: لهستان در دوره جنگ سرد جزو بلوک شرق بود و با توجه به این که محل جنگ نرم آمریکا و پایگاه اطلاعاتی این کشور محسوب می شد بنابراین این کشور تلاش دارد این همایش را در لهستان برگزار کند. 

فلاحت پیشه با تاکید بر این که آمریکایی ها در این سیاست خود موفق نمی شوند، اظهار داشت: این آمریکایی ها بودند که کنوانسیون های بین المللی را همراه با معاهدات بین المللی کنار گذاشتند و از برجام به عنوان یکی از بی سابقه ترین رژیم های منع اشاعه سلاح های هسته ای در دنیا خارج شدند.

وی تصریح کرد: اقدامات آمریکا نشان می دهد که این کشور به سمت ناامنی پیش می رود و نه ایران، بنابراین آنچه که برای ایالات متحده اتفاق خواهد افتاد اثر عکس خواهد داشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: سفرای برخی کشورها که وارد چنین بازی هایی می شوند باید احضار شده و نسبت به اقدامات آن ها اعتراض رسمی و جدی صورت بگیرد به خصوص جمهوری اسلامی در قبال لهستان باید فراتر از گلایه موضع گیری کند.

فلاحت پیشه با یاد آوری این که غالب سیاست های آمریکا انفعالی است، گفت: اگرچه واشنگتن تلاش می کند هر چند یک بار موضوع ایران را در دنیا مطرح کند اما موضوع همایش لهستان جزئی از یک راهبرد فعال و دائمی برای این کشور نیست.

وی با انتقاد از اجرایی نشدن ساز و کار ویژه مالی اروپا (SPV) یادآور شد: آمریکایی ها تلاش می کنند با این همایش استیلای خود را بر اروپا نشان دهند و من معتقدم این نشست، شکستی برای اروپایی ها خواهد بود.

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس گفت: اتحادیه اروپا از مولفه های امنیتی از جمله نزدیکی جغرافیای سیاسی با ایران آگاه است و از اروپا انتظار می رفت که این موضوع را درک کند که متاسفانه این شرایط شکل نگرفت.

فلاحت پیشه به شکست آمریکا در میادین عملی جنگ راهبردها اشاره کرد و افزود: پیروزی جمهوری اسلامی در حوزه های عملی از یک سو و دیپلماسی رسمی و شفاف ایران از سوی دیگر، باعث عقب نشینی آمریکایی ها به سنگر جنگ نرم و دروغ های اطلاعاتی و تبلیغاتی شد.

وی تاکید کرد: با توجه به این که سیاست حکومت در ایالات متحده عملگرا است بنابراین بیشترین منتقدان همایش لهستان از دل نخبگان و سیاستمداران آمریکایی بر خواهد خواست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید