مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه چهار:

نرخ خرید گندم در سال آینده ۱۶۰۰ تومان است

کدخبر: ۲۶۲۰۹۱
اقتصادنیوز:مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه چهار گفت: نرخ خرید گندم از کشاورزان در سال ۹۸ هر کیلوگرم یک هزار و ۶۰۰ تومان اعلام شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، خدارحم امیری زاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرکت غله و خدمات بازرگانی خوزستان از ابتدای دی ماه سال جاری نسبت به تشکیل کمیته خرید گندم و دانه های روغنی سال ۹۸ اقدام و با برگذاری جلسات و رصد و پایش خرید سال های قبل نسبت به اصلاح مشکلات قبلی اقدام کرد؛ این شرکت با برنامه ریزی منسجم سازماندهی کلیه منابع نرم افزاری، سخت افزاری، تأمین اعتبارات لازم و انجام هماهنگی های بین بخشی برای اجرای هرچه سریعتر عملیات خرید و ایجاد رضایتمندی در بین کشاورزان اقدام کرده است.

وی افزود: در حال حاضر ۱۶۲ هزار هکتار سطح زیر کشت گندم دیم و ۳۸۰ هزار هکتار سطح زیر کشت گندم آبی در استان خوزستان داریم که برآورد می شود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تُن تولید گندم در استان و یک میلیون و ۳۰۰ هزار تُن خرید از کشاورز داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه چهار با بیان اینکه نرخ خرید گندم از کشاورزان در سال ۹۸ هر کیلوگرم یک هزار و ۶۰۰ تومان اعلام شده تصریح کرد: مسئولان کنترل کیفی در کلیه مراکز خرید به صورت تمام وقت مستقر و نسبت به نمونه برداری و انجام آزمایش‌های لازم از تمامی محمولات عرضه شده بر اساس دستور العمل ابلاغی از سوی شرکت بازرگانی دولتی ایران اقدام می کنند.

امیری زاده با اشاره به آموزش و استقرار ناظران در مراکز خرید به منظور نظارت و کنترل عملیات خرید بیان کرد: با توجه به استقرار سامانه پهنه بندی توسط وزارت جهاد کشاورزی کلیه اطلاعات کشاورزان از قبیل سطح زیر کشت، میزان تولید و اهلیت کشاورز ثبت و عملا از ورود دلالان به چرخه خرید جلوگیری می شود.

وی عنوان کرد: در حال حاضر یک میلیون و ۵۰۵ هزار تُن فضای ذخیره سازی استاندارد در استان شامل سیلوهای بخش دولتی به میزان ۴۴۲ هزار تُن، کارخانجات آردسازی ۳۹۲ هزار تُن و سیلوهای بخش خصوصی ۶۷۱ هزار تُن است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه چهار بیان کرد: پیشنهاد به شرکت بازرگانی دولتی ایران مبنی بر پرداخت کرایه حمل به کشاورزانی که گندم خود را مستقیما به مراکز ذخیره سازی استاندارد تحویل می دهند، الزام مباشر به تجهیز مراکز خرید روباز و فراهم کردن امکانات لازم برای صیانت از گندم خریداری شده مـانند چـادر، کاور، دیوارچینی و ایجاد حوضچه و همچنین اطلاع رسانی به کشاورزان از طریق ادارات جهاد کشاورزی شهرستان ها و سایر دستگاه های ذیربط مبنی بر تعیین مراکز مورد تأیید و مجاز به خرید گندم از جمله تمهیدات شرکت غله خوزستان برای خرید تضمینی گندم است.

امیری زاده ادامه داد: با توجه به انعقاد تفاهمنامه فی مابین شرکت بازرگانی دولتی ایران و بانک سپه مقرر شد به تعداد ۷۱۴ نفر از متصدیان نانوایان استان وام بهسازی و بازسازی اعطاء شود که تاکنون تعداد ۱۶۰ نفر موفق به دریافت این تسهیلات شده اند.

وی با اشاره به اینکه وام مذکور برای هر نفر ۱۵ میلیون تومان با بهره ۱۵ درصد در نظر گرفته شده خبر داد: همانند سال های گذشته بانک کشاورزی عاملیت پرداخت وجوه گندم خریداری شده از کشاورزان بوده و نحوه پرداخت آن به صورت کاملا الکترونیکی انجام می شود.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه چهار گفت: در حال حاضر ماهیانه مقدار ۳۴ هزار و ۵۰۰ تُن آرد حاصل از گندم ۶۶۵ تومانی با سرانه هر نفر ۵.۷ کیلوگرم در ماه بین نانوایان شهری، روستایی و خانگی پزان روستایی و عشایری توزیع می شود. همچنین هفت هزار تُن آرد خبازی، ستاره و نول حاصل از گندم ۹۰۰ تومانی بین واحدهای تولید نان فانتزی پز، قنادان، کارخانجات ماکارونی، شرکت های صنعتی تولید نان، بیسکویت سازان، کلوچه پزان و سایر مصرف کنندگان صنف و صنعت توزیع می شود که همه این حجم اعلامی توسط ۱۴ واحد کارخانه آردسازی در استان تولید می شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید