افزایش ویژگی‌های امنیتی واتس‌اپ

کدخبر: ۲۶۲۳۳۳
اقتصاد نیوز:پیام‌رسان واتس‌اپ در نظر دارد با اضافه کردن تاچ آی‌دی - Touch ID به نرم‌افزار خود ویژگی‌های امنیتی این اپلیکیشن را افرایش دهد.
افزایش ویژگی‌های امنیتی واتس‌اپ

به گزارش اقتصاد نیوز، پیام‌رسان واتس‌اپ در نظر دارد با افزودن ویژگی تاچ آی‌دی - Touch ID به نسخه اندروید این اپلیکیشن ویژگی‌های امنیتی آن را افزایش دهد.

واتس‌اپ در سال گذشته استفاده از ویژگی‌های امنیتی جدید خود را برای سیستم عامل IOS آغاز کرده بود و با استفاده از تشخیص چهره و یا اثر انگشت(Face ID and Touch ID) اجازه ورود به اپلیکیشن را به کاربران IOS می‌داد. حال تیم پشتیبانی واتس‌اپ تصمیم گرفته نسخه‌ای سازگار با ویژگی‌های امنیتی جدید را برای سیستم عامل اندروید نیز تولید کند.

خوشبختانه در نسخه آزمایشی واتس‌اپ جدید یکی از دو ویژگی امنیتی برای اندروید گنجانده شده است. ویژگی تشخیص اثر انگشت سطح ایمنی این اپلیکیشن را به خوبی افزایش می‌دهد. کاربران گوشی‌های هوشمند اندرویدی با استقبال از این اقدام واتس‌اپ امیدوار هستند با ارائه هرچه زودتر واتس اپ جدید بتوانند از آن استفاده کنند.

با استفاده از این ویژگی واتس‌اپ کاربران می‌توانند با تعریف اثر انگشت خود در هر زمان که خواستند وارد این اپلیکیشن شوند و دیگر نیازی به وارد کردن کد نداشته باشند. واتس‌اپ اعلام کرده در نسخه اندروید نیز همانند نسخه IOS کاربر می‌تواند ضمن استفاده از سنسور اثر انگشت گوشی، اثر انگشت خود یا شخص دیگری را به دستگاه و نرم‌افزار معرفی کند تا با خیالی آسوده وارد برنامه شود.

البته جای نگرانی برای آن دست از طرفداران واتس‌اپ که گوشی آن‌ها به سنسور اثر انگشت مجهز نیست، وجود ندارد زیرا این نرم‌افزار در صورت عدم وجود سنسور اثر انگشت در گوشی کاربر و یا حتی درست عمل نکردن این سنسور، با استفاده از همان روش ارسال کد به تلفن همراه و یا ایمیل شما امکان دسترسی به برنامه را مهیا می‌‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید