نرخ عوارض خروج از کشور در سال ۹۸

کدخبر: ۲۶۲۵۴۰
اقتصادنیوز : نرخ عوارض خروج از کشور در لایحه بودجه سال ۹۸ با کمی تغییر نسبت به سال ۹۷ به مجلس ارائه شده تا در صورت تصویب نهایی و تایید شورای نگهبان در سال آینده اعمال شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از چمدان ،عوارض خروج از کشور برای هر نفر ۲۲۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است که در سفر دوم هوایی ۵۰ درصد و در سفر سوم و بیشتر هوایی ۱۰۰ درصد افزایش می‌یابد. نکته قابل توجه این است که در بودجه سال ۹۷ خروج از کشور برای بار دوم، سوم و بیشتر از تمامی مرزها شامل افزایش پلکانی می‌شد اما در لایحه بودجه سال ۹۸ این افرایش پلکانی فقط شامل سفرهای هوایی خارج از کشور شده است.

عوارض خروج از کشور برای زائران حج تمتع و عمره ۱۱۰ هزار تومان، عوارض خروج هوایی زائران عتبات عالیات ۵۰ هزار تومان و عوارض خروج از کشور زمینی دریایی عتبات عالیات ۱۲ هزار و ۷۵۰ تومان در نظر گرفته شده است.

زائران اربعین از تاریخ ۲۴ شهریور ۹۸ تا ۱۲ آبان ماه ۱۳۹۸ که از مرزهای زمینی به مقصد کشور عراق از کشور خارج می‌شوند از پرداخت عوارض معاف خواهند بود.

بر اساس آنچه در لایحه پیشنهادی دولت برای بودجه ۹۸ آمده است معادل ۴۰ درصد از کل عوارض خروج برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری و صنایع دستی (اعتبارات تملک سرمایه‌ای) در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد. هچنین ۵۰ درصد اعتبار این موضوع جهت توسعه زیرساخت‌های گردشگری و زائران اربعین در اختیار استان‌های ایلام، کرمانشاه و خوزستان قرار می‌گیرد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید