برگزیت امروز به پارلمان انگلیس می‌رود

کدخبر: ۲۶۲۶۳۳
اقتصادنیوز: نخست‌وزیر بریتانیا امروز (سه‌شنبه) طرح بریگزیت را به پارلمان کشورش می‌برد و انتظار می‌رود قانونگذاران هم آن را رد کنند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، نشریه سان در گزارشی نوشت، ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا به‌رغم مواجهه با شکست مجبور خواهد بود تا دومین رای‌گیری در پارلمان برای توافق بریگزیت خودش را برگزار کند.

در همین حال خبرگزاری رویترز گزارش داد، به شدت انتظار می‌رود پارلمان بریتانیا در رای‌گیری امروز (سه‌شنبه) علیه توافق می رای بدهد و نتایجی از جدایی بی‌نظم تا ملغی بریگزیت را رقم بزند.

براساس گزارش سان، موافقان مدعی هستند که آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان کمک دقیقه نودی به نخست‌وزیر بریتانیا پیشنهاد داده است و تاکید دارد که چنانچه قانونگذاران توافق او را رد کنند، اتحادیه اروپا امتیازات بیشتری اعطا خواهد کرد.

این امتیازات شامل ترغیب لئو وارادکار، نخست‌وزیر ایرلند برای حل مسائل این منطقه با ایرلند شمالی (بخشی از بریتانیا) از جمله مساله گمرکی است. اتحادیه اروپا به نخست‌وزیر بریتانیا اعلام کرده است همچنان به یافتن راه‌هایی برای حل این مسائل از جمله عدم بازگشت سیاست مرزی سختگیرانه در جمهوری ایرلند پایبند است.

ترزا می اوایل همین ماه در بروکسل گفت‌وگوهایی با ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپایی داشت تا امتیازاتی به دست آورد و بتواند توافقش را در پارلمان به تصویب برساند. او همچنین در هفته‌های اخیر گفت‌وگوهایی با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان داشت. دفتر ترزا می در آن زمان گزارش داد، نخست‌وزیر بریتانیا با چندین تن از رهبران اروپایی دیدار داشته تا تضمین‌های بیشتری به دست آورد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید