جزئیات دیدار محمدجواد ظریف با نخست وزیر اقلیم کردستان عراق

کدخبر: ۲۶۲۶۴۵
اقتصادنیوز: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با 'نیچروان بارزانی' نخست وزیر دولت اقلیم کردستان عراق دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، در این دیدار دو طرف توسعه روابط دوجانبه را مورد بحث و گفتگو قرار خواهند داد.

عبدالله آکره ای مسئول دفتر روابط دولت اقلیم با جمهوری اسلامی ایران در خصوص این دیدار به خبرنگار ایرنا در اربیل گفت: سیاست دولت اقلیم کردستان عراق بر اساس توسعه روابط با همسایگان و بخصوص ایران پایه گذاری شده و ما امیدواریم در این دیدارها موانع پیش روی این روابط را برداریم.

وی روابط با ایران را در حد مطلوب توصیف کرد و تصریح کرد دروازه های متعدد مرزی و مرزهای طولانی ایجاب می کند ایران و اقلیم همواره در ارتباط با یکدیگر بوده و سفر اقای ظریف در این راستا حایز اهنیت است.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ساعتی پیش در صدر یک هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی وارد اربیل مرکز اقلیم کردستان عراق شد و مورد استقبال نیچروان بارزانی قرار گرفت.

ظریف را یک هیات بلندپایه اقتصادی و سیاسی و نیز 'ایرج مسجدی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد همراهی می کنند.

این دومین سفر ظریف به کردستان عراق از زمان تصدی پست وزارت امور خارجه است.

وزیر امور خارجه قرار است همچنین با 'مسعود بارزانی' رهبر حزب دموکرات کردستان عراق و 'مسرور بارزانی' رئیس شورای امنیت اقلیم کردستان عراق نیز دیدار و گفتگو کند.

ظریف بعدازظهر یکشنبه وارد بغداد شد و طی دو روز اقامت در این شهر با مقامات ارشد و نیز شخصیت های سیاسی از طیف های مختلف این کشور دیدار و گفتگو کرد.

وی همچنین در همایش بزرگ اقتصادی ایران و عراق با حضور صدها مدیران صدها شرکت و فعالان اقتصادی دو کشور در بغداد، سخنرانی کرد.

وزیر امور خارجه عصر امروز به سلیمانیه می رود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید