واکنش نتانیاهو به پرتاب ماهواره‌بر ایرانی/ پوششی برای ساخت موشک‌های قاره‌پیما است!

کدخبر: ۲۶۲۶۵۵
اقتصادنیوز: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به پرتاب ماهواره‌بر ایرانی، مدعی شد که برنامه فضایی ایران پوششی برای ساخت موشک‌های قاره‌پیما است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه به پرتاب ماهواره‌بر ایرانی واکنش نشان داد و مدعی شد که این اقدام اولین گام در مسیر دستیابی به موشک‌های قاره‌پیما است.

نتانیاهو که در مراسم آغاز به کار «آویو کوخاوی» به عنوان رئیس جدید ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی صحبت می‌کرد، گفت: «ایران دروغ می‌گوید. پرتاب ماهواره‌بر، اولین گام در جهت ساخت موشک‌های بالستیک قاره‌پیما است و آن‌ها با پرتاب ماهواره‌بر، دارند شلیک موشک دوربرد را آزمایش می‌کنند.»

صبح امروز ایران با هدف در مدار قرار دادن ماهواره «پیام» یک ماهواره‌بر به فضا پرتاب کرد. هرچند به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات این ماهواره‌بر در مدار قرار نگرفته، اما پرتاب ماهواره‌بر ایرانی بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشته است.

پیش از این «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه ایران قصد دارد به فضا ماهواره‌بر ارسال کند، مدعی عدم انطباق این پرتاب با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت شده و گفته بود که چنین پرتابی نباید انجام شود. استناد واشنگتن به این قطعنامه در حالی صورت می‌گیرد که آمریکا بهار امسال بر خلاف همین قطعنامه از توافق هسته‌ای با ایران خار شد. علاوه بر این، این قطعنامه هیچ محدودیتی برای برنامه فضایی ایران در نظر نگرفته و بند مرتبط با برنامه موشکی آن نیز غیرالزام‌آور بوده و به موشک‌های طراحی شده برای داشتن قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای، محدود است.

تلاش آمریکا و رژیم صهیونیستی برای تهدیدآمیز جلوه دادن برنامه فضایی ایران در حالی است که به نوشته روزنامه «نیویورک‌تایمز» حتی جامعه اطلاعاتی و نظامی آمریکا هم موضع پامپئو را قبول نداشته و برنامه فضایی ایران را تهدید نمی‌داند.

رجزخوانی دوباره نتانیاهو

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بخش دیگری از صحبت‌های امروزش به وضعیت سوریه نیز پرداخت و بار دیگر از نیروهای ایرانی خواست سوریه را ترک کنند.

وی که اخیرا به نقض مکرر حریم هوایی سوریه و انجام حملات هوایی در این کشور اذعان کرد، امروز نیز بر خلاف تمام مقررات بین‌المللی، گفت که اسرائیل به حملات خود در سوریه ادامه می‌دهد و ایران باید «سریعا» از سوریه خارج شود.

در طول حدود هشت سالی که از آغاز بحران سوریه می‌گذرد، رژیم صهیونیستی به بهانه مقابله با ایران و حزب‌الله صدها بار حریم هوایی سوریه را نقض کرده است. «گادی ایزنکوت» که امروز جایگاه ریاست بر ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی را به کوخاوی تحویل داد، چند روز پیش در مصاحبه با نشریه «تایمز» انگلیس اذعان کرد که تل‌آویو مخالفان دولت سوریه را تسلیح کرده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید