درهمایش اقتصادی سلیمانیه؛

ظریف: کردهای عراق و سوریه را از خود می‌دانیم

کدخبر: ۲۶۲۷۴۱
اقتصادنیوز؛ محمدجواد ظریف، وزیر خارجه گفت: ما خواهران و برادران کرد در عراق و سوریه را از خود می‌دانیم، چون ما از یک ریشه هستیم و همه ما در کنار هم بوده‌ایم.
ظریف: کردهای عراق و سوریه را از خود می‌دانیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ وزیر امور خارجه عصر سه شنبه در همایش مشترک اقتصادی ایران و اقلیم در سلیمانیه اعلام کرد: ایران برنامه جدی برای افزایش مبادلات اقتصادی با عراق به 20 میلیارد دلار در سال دارد.

وی تاکید کرد: اطمینان می دهیم تحریمها نمی توانند روابط دو ملت را قطع کنند و تاثیری در تعاملات اقتصادی با اقلیم کردستان عراق نخواهد داشت. 

وی گفت: ما خواهران و برادران کرد در عراق و سوریه را از خود می‌دانیم، چون ما از یک ریشه هستیم و همه ما در کنار هم بوده ایم.

ظریف افزود: تشکیل دولت قدرتمند در اقلیم کردستان در زودترین زمان ممکن را خواستار هستیم.

وزیر امور خارجه همچنین گفت که گفتگوهای خوبی بین ایران و اقلیم کردستان عراق و بغداد انجام شده تا مبادلات تجاری تسهیل شود.

ظریف تصریح کرد که روابط با اقلیم مهم بوده و ما روابط خویش را بر تکیه بر روابط اقتصادی توسعه خواهیم داد.

وی افزود: با حضور قوی بخش خصوصی دو طرف رفاه بیشتری بین مردم دو کشور ایجاد شود.

ظریف بعدازظهر یکشنبه وارد بغداد شد و طی دو روز اقامت در این شهر با مقامات ارشد و نیز شخصیت های سیاسی از طیف های مختلف این کشور دیدار و گفتگو کرد. 

وی همچنین در همایش بزرگ اقتصادی ایران و عراق با حضور صدها مدیران صدها شرکت و فعالان اقتصادی دو کشور در بغداد، سخنرانی کرد. 

وزیر امور خارجه، چهارشنبه به کربلا می رود و در همایش بزرگ فعالان اقتصادی دو کشور در این شهر حضور می یابد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید