انتشار مقاله «آیت‌الله خامنه‌ای و اهمیت حجاب» در یک رسانه خارجی

کدخبر: ۲۶۲۷۷۹
اقتصادنیوز: مقاله «آیت‌الله خامنه‌ای و اهمیت حجاب» به زبان تامیل (زبان اکثریت مسلمانان سریلانکا) در یک رسانه پرمخاطب در آن کشور منتشر شد.

 به گزارش اقتصادنیوز، کیهان با اعلام این خبر نوشت: در این مقاله نویسنده ابتدا طی مقدمه کوتاهی آورده است: طی سالیان متمادی تمدن مردسالارانه در غرب به تضییع حقوق بانوان و حتی سرکوب غیرمستقیم آنها پرداخته که نتیجه این رویه، بروز حرکت‌ها و جنبش‌های گوناگون فمینیستی در آن مناطق شده است. یکی از این حرکت‌ها که در سال‌های اخیر به جریان افتاده،«Me TOO» نام دارد که در واکنش به خشونت و آزار جنسی علیه زنان شکل گرفته، اما نکته اینجا است که آیا این حرکت و یا سایر جنبش‌های مشابه می‌توانند به یک سؤال اساسی پاسخ بدهند که؛ ریشه اصلی بروز چنین خشونت‌هایی در کجا قرار دارد و سپس برای حل این معضل، راهکار ارایه شده چیست؟

نویسنده در این مقاله معتقد است: موضوع حجاب در اسلام، مهم‌ترین عامل صیانت از جایگاه واقعی بانوان و عامل مهمی برای حفاظت آنها از ناهنجاری‌های اجتماعی است.

نگارنده این مقاله در ادامه به بیان دیدگاه‌های حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله‌العالی) پرداخته و اظهارات ایشان را در قالب پرسش و پاسخ به شرح ذیل مطرح کرده است: آیا حجاب باعث دور ماندن بانوان از فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی می‌شود؟ آیا تمدن غرب از طریق حضور بانوان بدون پوشش مناسب در جامعه به دنبال اعطای آزادی به آنهاست یا این که هدف از چنین حضوری، ناشی از روحیه و نگاه مردسالارانه به این قشر و برای سوءاستفاده اجتماعی از آنان است؟ اگر غرب به آزادی زنان معتقد است، چرا هر از گاهی برای بانوان محجبه در محیط‌های علمی و دانشگاهی مزاحمت به وجود می‌آورند؟ آیا اسلام با ترویج حجاب قصد محدود و سرکوب کردن آزادی زنان را دارد؟

در نهایت نویسنده با طرح این موضوع که رسانه‌های غربی به تبع روحیه مردسالارانه، جایگاه بانوان را به قصد لذت‌طلبی مردان تنزل داده‌اند و برای ترویج و تبلیغ استفاده از مدل‌های نابهنجار در نوع پوشش بانوان تلاش می‌کنند، به جایگاه والای زنان در اسلام اشاره می‌کند و با تأکید بر اینکه خداوند قدرت منحصر به فردی به این بخش مهم از جامعه انسانی اعطا کرده است، به نوشته خود پایان می‌دهد.

گفتنی است؛ همراه با این مقاله، تصاویر گوناگونی از حضور بانوان کشورمان در مشاغل اداری، عرصه‌های اجتماعی، ورزشی و سیاسی منتشر شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید