محمدجواد ظریف به نجف و کربلا رفت

کدخبر: ۲۶۲۸۳۱
اقتصادنیوز: وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران، در ادامه حضورش در عراق، به نجف اشرف و سپس کربلای معلی سفر کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران، در ادامه حضورش در عراق، شب گذشته (سه‌شنبه 15 ژانویه)، پس از دیدار با مقامات منطقه کردستان و حضور در دو نشست اقتصادی در اربیل و سلیمانیه، عازم نجف اشرف شد.

بر اساس این گزارش، «لؤی الیاسری» استاندار نجف از وی در فرودگاه نجف، استقبال کرد.

به نوشته پایگاه خبری «السومریه»، وی از فرودگاه بین‌المللی نجف اشرف، عازم کربلای معلی شد و طبق برنامه، قرار است امروز (چهارشنبه) در یک کنفرانس اقتصادی در این استان شرکت کند و سپس حرمهای امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) را زیارت  و با برخی مقامات محلی این استان دیدار و رایزنی کند.

بنا بر این گزارش، ظریف قرار است، پنجشنبه (فردا) نیز برای زیارت مرقد امام علی (ع)،  به نجف بازگردد اما تا به این لحظه، هیچ جزئیاتی درباره برنامه دیدارهای احتمالی او در نجف اشرف، اعلام نشده است.

محمدجواد ظریف یکشنبه (23 دی‌) در صدر یک هیأت بلند پایه سیاسی و اقتصادی، تهران را به مقصد بغداد ترک کرد و در پایتخت عراق ضمن دیدار با رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر، رئیس پارلمان و وزیر خارجه این کشور با شماری از مقامات و شخصیت‌های سیاسی و اقلیت‌های قومی و مذهبی دیدار و گفت‌وگو کرد. وی سه‌شنبه نیز عازم اربیل شدو پس از دیدار با برخی مقامات کرد و حضور در یک نشست اقتصادی، به سلیمانیه رفت و از انجا عازم عتبات عالیات شد.

گفته می‌شود که سفر وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران، پنجشنبه به پایان خواهد رسید و وی از نجف اشرف به ایران بازخواهد گشت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید