عضو مجلس عوام انگلیس گزارش داد:

ریاض با خطر انقلاب روبروست

کدخبر: ۲۶۳۱۴۶
وبگاه روزنامه پرتیراژ انگلیسی ایندیپندنت با اشاره به گسترش محدودیت ها در عربستان به نقل از کریسپین بلانت عضو محافظه کار مجلس عوام انگلیس گزارش داد که ریاض با خطر انقلابی تکان دهنده روبه رو است.
 ریاض با خطر انقلاب روبروست

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، بلانت رییس پنل بازداشت فعالان زن عربستان در پارلمان انگلیس از ریاض خواست که شرایط جدید را درک کند و جامعه مدنی را بخشی جدایی ناپذیر از نظام سیاسی خود تلقی کند. او می گوید ، با در حاشیه رفتن جامعه مدنی عربستان، سیستم سیاسی که می توانست پادشاهی مشورتی باشد، بسرعت بسوی پادشاهی مطلقه (استبدادی) حرکت می کند و نتیجه این عزیمت برای ریاض فاجعه بار خواهد بود.

بلانت در خلال سخنان خود اشاره کرد که وی در پی بررسی برخی موارد از جمله شکنجه و تجاوز جنسی زنان در زندان های عربستان است.

گروه های حقوق بشری اعلام کرده اند که حداقل سه زن از شکنجه و تجاوز جنسی در زندان دحبانی خبر می دهند و اعلام کرده اند از حقوق خود از جمله دسترسی به وکیل محروم هستند. 

عربستان سعودی این اتهامات را رد و اعلام کرد که: گزارش های اخیر سازمان عفو ​​بین الملل و دیده بان حقوق بشر بی اساس است.

هیات پارلمانی انگلیس در موضوع بازداشت فعالان زن در عربستان در اوایل ماه جاری در یک نامه سرگشاده به دولت عربستان سعودی خواستار احترام به حقوق زنان شد.

سرکوب فعالان زن در عربستان در حالی صورت پذیرفته که سعودی ها رفع ممنوعیت رانندگی در ماه ژوئن گذشته (تیرماه 1397) را با تبلیغات گسترده ای همراه کردند و اکنون معلوم شده است که این اعطای حق عمدتا جنبه نماشی و تبلیغاتی داشته است.

این انتقادات مجلس انگلیس در حالی صورت می گیرد که عربستان سعودی، بزرگترین مشتری تجهیزات نظامی لندن است و قراردادهای تسلیحات دو کشور از زمان حملات نیروهای ائتلاف به یمن به مبلغ 3.3 میلیارد پوند (حدود 4 میلیارد دلار) رسیده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید