رئیس مرکز مطالعات امنیت ملی دانشگاه تل آویو:

اسرائیل در آستانه آغاز جنگ بود

کدخبر: ۲۶۳۲۸۸
رئیس مرکز مطالعات امنیت ملی دانشگاه تل آویو با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی در سال 2018 برلبه پرتگاه آغاز جنگ بود، گفت: حزب الله در جنگ آینده تلاش می کند مراکز نظامی، پایگاه های هوایی و وزارت جنگ اسرائیل را هدف قرار دهد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، 'عاموس یادلین' روز جمعه در گفت و گو با رادیو رژیم صهیونیستی افزود: اسرائیل باید خود را برای جنگی متفاوت با همه جنگ های گذشته آماده کند.

وی بیان کرد: تهدید اصلی در سال 2019 جنگ فراگیر از طرف شمال با ایران، حزب الله و نظام سوریه است و با همه جنگ های گذشته اسرائیل متفاوت است و باید برای آن آماده شد.

یادلین گفت: ما در سال میلادی گذشته ( 2018 ) برلبه پرتگاه آغاز جنگ بودیم.

رئیس سابق سرویس اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی اضافه کرد: در جنگ آینده، خطر از دست دادن جنگنده هایمان وجود دارد، این اتفاق در فوریه 2018 (بهمن 96) هنگام سرنگونی یک فروند جنگنده اسرائیلی افتاد ولی چندان جدی نبود.

یادلین افزود: احتمال برخورد غیرمستقیم با روس ها در سوریه مانند سپتامبر گذشته (شهریور97) وجود دارد، احتمال اینکه سوری ها و یا حزب الله، اسرائیل را هدف قرار دهند. 

وی گفت: جنگ آینده ممکن است، اشکال مختلفی به خود بگیرد.

روزنامه صهیونیستی 'یدیعوت آحرونوت' نیز روز جمعه به نقل از رئیس پیشین کمیته امنیت ملی رژیم صهیونیستی نوشت: جنگ سوم با لبنان خسارت های بی سابقه را به جبهه داخلی اسرائیل وارد خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، 'گیورا ایلان' به چالش های پیش روی 'آویو کوخاوی' رئیس جدید ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی اشاره کرد.

کوخاوی به تازگی جانشین 'گادی آیزنکوت' شد.

رژیم صهیونیستی در سال 2000 میلادی پس از نزدیک به دو دهه از جنوب لبنان عقب نشینی کرد. هرچند هنوز بخش هایی از خاک این کشور را در اختیار دارد.

رژیم صهیونیستی و لبنان در سال 2008 میلادی نیز وارد جنگی شدند که سی وسه روز به طول انجامید.

بسیاری از ناظران معتقدند ضربه پذیری رژیم صهیونیستی در این جنگ از حزب الله لبنان باعث شد دیگر به فکر جنگ دیگری علیه این کشور نیفتد.

این در حالی است که توان رزمی و تجهیزاتی جبهه مقاومت از 13 سال پیش نیز بیشتر شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید