هاآرتص: طرح ترامپ برای تشکیل ناتوی عربی علیه ایران در نشست ورشو شکست می‌خورد

کدخبر: ۲۶۳۳۳۰
اقتصادنیوز: هاآرتص در گزارشی تحت عنوان «ترامپ در لهستان به دنبال تشکیل ناتوی عربی است که احتمالا شکست می خورد» نوشت: مقاماتی از 70 کشور در کمتر از یک ماه دیگر برای شرکت در نشستی ضدایرانی که پمپئو ترتیب داده، به ورشو خواهند آمد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب؛ در ادامه این مطلب آمده است: مشخص نیست که این نشست به دنبال دستیابی به چه هدفی است. طبق معمول، چنین کنفرانس هایی پیش از یک حرکت دیپلماتیک یا نظامی تشکیل می شود. اما این بار به نظر می رسد که این نشست تلاشی برای مهار ایران است، چراکه فشارها و تهدیدات موجب نشده که ایران حاضر به مذاکره مجدد در بحث هسته ای و توافق بر سر برنامه موشکی اش شود.

اسرائیل همانطور که قابل پیش بینی است، از برگزاری این نشست خرسند است، مخصوصا به این خاطر که می تواند به نتانیاهو این فرصت را دهد که عکسی یادگاری با سران عرب بگیرد.

با این حال، بسیار بعید است که این نشست دولت های عربی که بایکیدگر در رقابت هستند را متقاعد به اتخاذ گامی عملی علیه ایران بکند.

استراتژی دیپلماتیک امریکا این است: یک اینکه تا جای ممکن کشورهای بیشتری را متقاعد به ملحق شدن به تحریم ها علیه ایران کند و دوم، ایجاد ائتلاف قدرتمند عربی علیه نفوذ ایران در خاورمیانه.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید