اگر سرماخوردگی شما هم طولانی می شود؛ بخوانید!

کدخبر: ۲۶۳۳۴۱
برای سرماخوردگی مدت زمان دقیقی نمی توان تعیین کرد چون این مسأله می تواند با توجه به عوامل مختلفی مثل سن، وضعیت سلامتی، عامل به وجود آورنده و سطح سیستم ایمنی بدن متفاوت باشد.

به گزارش اقتاصدنیوز به نقل از روزیاتور؛ یک سرماخوردگی معمولی ممکن است بین چند روز تا چند هفته طول بکشد. با این حال، سرماخوردگی طولانی مدت مسأله ای نیست که به آن بی توجه باشید. اگر مدت خیلی زیادی است که درگیر علائم سرماخوردگی هستید، ممکن است دچار مشکلات جدی تری شده باشید. در ادامه می خواهیم ببنیم طولانی شدن سرماخوردگی چه دلایلی می تواند داشته باشد.

۱- ممکن است هنوز مبتلا به سرماخوردگی باشید

اولین دلیل طولانی شدن سرماخوردگی، خود این بیماری است. سرماخوردگی یک بیماری شایع در تمام دنیا است، به ویژه در میان کودکان که معمولاً ماهی یک بار سرما می خورند و بزرگسالان هم به طور متوسط ۲ تا ۴ بار در سال به این بیماری مبتلا می شوند. با این حال، گرچه سرماخوردگی معمولاً ظرف یک هفته برطرف می شود، اما این بیماری اگر بیشتر از ۲ هفته طول بکشد، در اینصورت یک سرماخوردگی طولانی محسوب می شود.
۲- ممکن است دوباره سرما خورده باشید

به ویژه در فصل سرماخوردگی، ممکن است که ابتدا گرفتار یک ویروس سرماخوردگی شوید و بدن شما با آن ویروس مقابله کند، اما دوباره در معرض ویروس جدیدی قرار بگیرید و درگیر سرماخوردگی جدیدی شوید که با سرماخوردگی قبلی تان که علائم آن هنوز به طور کامل برطرف نشده همزمان شود، در نتیجه اینطور به نظر می رسد که سرماخوردگی شما طولانی شده. حقیقت آن است که صدها ویروس وجود دارد که می توانند باعث سرماخوردگی شوند، به همین خاطر است که معمولا بیشتر از یک بار در سال به این بیماری مبتلا می شویم. این مسأله بیشتر برای کودکان به وجود می آید.
۳- ممکن است از عوارض جانبی داروهایتان باشد

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید