فهمیدن دقیق دمای هوا با گوگل

کدخبر: ۲۶۳۶۹۰
​اقتصاد نیوز:گوگل تعیین دقیق وضعیت آب و هوا را به دستیار هوشمند خود اضافه کرد، به طوری که کاربران قادرند دمای واقعی هوا را از طریق دستیار گوگل چک کنند.
فهمیدن دقیق دمای هوا با گوگل

به گزارش اقتصاد نیوز، درخواست تعیین وضعیت آب و هوا از دستیار هوشمند گوگل چیز جدیدی نیست ولی حالا گوگل قابلیت جدیدی را به دستیار هوشمند خود اضافه کرده که کاربران با استفاده از آن می‌توانند دمای واقعی هوا-Real feel را مشاهده کنند.

دمای واقعی هوا در اکثر مواقع با دمایی که دستگاه‌های دماسنج نشان می‌دهند، متفاوت است؛ در دواقع این دما میزان درجه‌ای از دمای هوا است که به وسیله بدن انسان حس می‌شود و برای کاربران در موقعیت‌های مکانی مختلف فرق می‌کند. از این پس کاربران گوگل قادر خواهند بود در تمامی اوقات قبل از بیرون آمدن از خانه یا محل کار دمای Real feel هوا را چک کنند و با توجه به آن لباس مناسب را بپوشند.

دمای واقعی هوا یا همان دمایی که توسط کاربر حس می‌شود، ممکن است گاهی اوقات تا چندین درجه با دمایی که دستگاه‌های دماسنج نشان می‌دهد، تفاوت داشته باشد. به عنوان مثال ممکن دماسنج دمای ۰ درجه سانتیگراد را نشان دهد، ولی دمای واقعی هوا ۶- سانتیگراد باشد. کارشناسان هواشناسی وزش باد‌های سرد به ویژه در زمستان را علت بروز این اختلاف دمای اعلامی می‌دانند.

البته ویژگی تعیین دمای واقعی هوا (Real feel) فقط برای هوای سرد و زمستان نیست و در مناطق گرم نیز کاربرد دارد. مثلاً ممکن است در یک منطقه گرمسیر و شرجی دمای هوا ۳۶ درجه سانتیگراد باشد و میزان رطوبت هوا نیز ۸۰ درجه تعیین گردد، در این حالت ممکن است Real feel هوا ۳۷ درجه سانتیگراد باشد.

طبق بررسی کارشناسان و کابران گوگل این ویژگی دستیار صوتی گوگل هنوز کامل نشده و در بسیاری از موارد دمای واقعی هوا را اشتباه نشان می‌دهد و یا اصلاً نشان نمی‌دهد. گوگل وعده داده پس از تکمیل و بهبود وضعیت آب‌وهوای دستیار هوشمند خود آن را در بسیاری از گوشی‌های مجهز به دستیار گوگل اضافه می‌کند.

مطمئناً دستیار هوشمند گوگل در آینده‌ای نزدیک می‌تواند به عنوان دوستی خوب برای کاربران این شرکت عمل کند و در بررسی وضعیت آب‌وهوا کمک‌های زیادی را به کابران تلفن‌های همراه هوشمند انجام دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید