وزیر دفاع ترکیه: آماده حمله به شمال سوریه هستیم

کدخبر: ۲۶۳۷۸۵
اقتصادنیوز: خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه گفت: برای انجام عملیات نظامی در منبج و شرق فرات آماده‌ایم.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سایت خبری تایم تورک نوشت، خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه با اشاره به اولین سالگرد عملیات شاخه زیتون (عفرین) گفت: ارتش ترکیه در عملیات شاخه زیتون به مانند دیگر عملیات‌ها موفقیت بزرگی به دست آورد. اکنون مسأله‌ای که با آن مواجهیم، منبج و شرق فرات می‌باشد.

آکار با تأکید بر اینکه ارتش ترکیه برای انجام حمله به شمال شرق سوریه آمادگی کامل را داراست، افزود: در زمان مناسب، عملیات لازم در این منطقه انجام خواهد شد.

این در حالی است که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز در نخستین سالروز آغاز عملیات شاخه زیتون در شمال سوریه در ارتباط با حمله تروریستی در عفرین در ارتباط تصویری گفت: تروریست ها هیچگاه قادر به ممانعت از مبارزه ما در عفرین نخواهند بود.

وی اظهار داشت: «مقدس بودن عملیات عفرین که علیه تروریست ها با حساسیت بسیار بالا انجام می شود فراموش شدنی نیست. مبارزه ما در عفرین در خاطرات مان ثبت خواهد شد.»

اردوغان در ارتباط با حمله تروریستی اخیر در عفرین نیز تاکید کرد: تروریست ها هیچگاه قادر به ممانعت از مبارزه ما در عفرین نخواهند بود. مبارزه ما در عفرین، جرابلس و الباب بدون وقفه ادامه خواهد یافت. آنان قادر به توقف ارتش ترکیه و نیروهای ارتش آزاد سوریه نخواهند بود.

ارتش ترکیه از روز 20 ژانویه 2018(30 دی ماه 1396) با حمله به خاک سوریه و با همراهی نیروهای موسوم به ارتش آزاد سوریه، عملیاتی را به نام شاخه زیتون در منطقه عفرین در شمال سوریه با هدف مبارزه با نیروهای کُرد آغاز کرد و پس از دو ماه این منطقه را تحت کنترل خود درآورد و همچنان با استقرار نیروهای خود در مرزهای مشترک با سوریه، در حالت آماده باش به سر می برد.

دولت سوریه نیز با اشغالگری خواندن اقدام دولت ترکیه در انجام عملیات نظامی در منطقه عفرین و سایر مناطق شمال سوریه، حضور نیروهای ترکیه در خاک خود را مغایر با قوانین بین المللی عنوان کرده و خواستار پایان دادن به این حضور غیرقانونی شد.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا نیز ماه گذشته از خروج نیروهای ارتش این کشور از خاک سوریه خبر داد که به گفته کارشناسان پایان یافتن حضور نیروهای آمریکایی در سوریه، به آنکارا فرصت بلند پروازی بیشتری را در این کشور خواهد داد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید